عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گلستان

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور باید در اندیشه تبدیل تهدید به فرصت باشیم، گفت: بهترین فرصت و راه نجات کشور صادرات غیرنفتی با تمام توان است.

تنها راه نجات کشور صادرات است

به گزارش گلستان24؛ارازجان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سیاسیت‌های ارزی جدید دولت از روز گذشته آغاز شده و به مرور امیدواریم شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند، اظهار کرد: نگرانی ما برهم خوردن تعادل بازار به دلیل تنش‌های وارداتی و صادراتی است.

وی با بیان اینکه راه نجات امروز کشور فقط و فقط صادرات است، افزود: افزایش نرخ دلار در کنار همه آسیب‌ها و تهدیدات به وجود آمده می‌تواند فرصت مناسبی هم برای تولیدکنندگان و هم برای صادرکنندگان باشد تا در این شرایط هر کالایی که دارای استانداردهای حداقلی جهانی است به دنیا صادر کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان گلستان با تاکید بر اینکه خرید و فروش ارز میان صادرکننده و وارد کننده و اصطلاحا تهاتر در چرخه اقتصادی نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات کشور به صورت دائمی باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع خودش می‌تواند در درازمدت به یک بحران و مساله تبدیل شود.

شمالی با اشاره به اینکه امکان ایجاد رانت در شرایط بسته اخیر به راحتی به وجود آمده است، ادامه داد: چون در شرایط افزایش نرخ دلار واردات به مراتب کمتر از صادرات خواهد بود عملا معامله میان صادرکنندگان و واردکنندگان به صورت روان و شفاف صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امیدواریم با بسته جدید ارزی مشکل کامیونداران در خروج از مرزها برطرف شود، گفت: پیش از این کامیونداران برای خروج از مرز باید مقداری دلار پرداخت می‌کردند که در صورت عدم پرداخت، صادرات به طور کلی می‌خوابید و در صورتی هم که پرداخت صورت می‌گرفت دلار تهیه شده به صورت قاچاق بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان گلستان با انتقاد از بی‌توجهی برخی به اقشار ضعیف و کم درآمد در کشور در شرایط فعلی، اضافه کرد: برخی سودجویی‌ها که هیچ ارتباطی به اقتصاد و ارز هم ندارد موجب شده تا فشار اصلی بر مردم مستمند و اقشار کم درآمد کشور وارد شود که ناجوانمردانه است.

شمالی با تاکید بر اینکه وقتی قیمت تمام شده به صورت سرسام آور بالا می‌رود فروشنده و تولیدکننده به هر تقدیر سود خود را می‌برند، تصریح کرد: این مردم عادی و بدنه جامعه هستند که باید فشار ناشی از بالا رفتن این قیمت‌ها را تحمل کنند.

وی برخورد جدی با انحصار و رانت خواری در فضای اقتصادی را یک ضرورت دانست و گفت: امروز باید برویم و ببینیم سویای وارد شده در کشور در کجا قرار دارد و چرا در بازار و در اختیار واحدهای تولیدی که به این ماده نیاز دارند قرار نگرفته است؟

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه همه ما باید به فکر مردم باشیم و از مشکلات آنها غافل نشویم، تاکید کرد: امیدواریم رفته رفته با بازگشت آرامش به بازار و حذف تلاطم‌ها مردم در شرایط بهتری قرار بگیرند که انشاءالله همین گونه خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار