مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان از میزبانی این استان برای دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا ۱۷ آبان‌ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برگزاری دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی به میزبانی گلستان

به گزارش گلستان24؛ عادله کشمیری ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی 21 و 22 آبان‌ماه امسال در گرگان برگزار می‌شود، اظهار داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 17 آبان‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا این جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته با کیفیت بیشتر و متفاوت‌تر برگزار شود، افزود: دبیرخانه و اتاق فکر جشنواره در استان تشکیل و شیوه‌نامه جشنواره نیز تدوین شده و قرار است کارهای مقدماتی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بخش‌های سه‌گانه این جشنواره بیان داشت: دهمین دوره جشنواره ملی پویانمایی رضوی در 3 بخش فیلمنامه کوتاه، فیلم کوتاه و آثار ویژه فضای مجازی پذیرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره در بخش فیلمنامه کوتاه به صورت حرفه‌ای و در بخش‌های فیلم کوتاه و آثار ویژه فضای مجازی به صورت نیمه‌حرفه‌ای و آماتور برگزار خواهد شد.

کشمیری اظهارداشت: امسال اکران عمومی فیلم‌های انیمیشن هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های تولید شده استانی که در سطح ملی حائز رتبه شدند، ادامه داد: حداقل 5 فیلم ملی برای اکران عمومی به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان به برنامه‌های جنبی این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: در بخش جنبی کارگاه آموزش پویانمایی به صورت منطقه‌ای پیش‌بینی شده و همچنین یک دوره آموزشی 3 روزه به منظور بالا بردن سطح کیفی جشنواره نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: امسال برای نخستین‌بار از 12 فیلم رسیده به جشنواره پویانمایی رضوی که از نظر کیفی در سطح مطلوبی باشند، حمایت تولید تا سقف 30 میلیون ریال خواهیم داشت و حتی وام‌های خوداشتغالی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آنها داده می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار