استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: بی عدالتی و کم کاری برخی بانک ها مانع به ثمر نشستن کامل طرح پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان گلستانی است.

کم کاری بانک ها مانع اشتغالزایی است

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان با موضوع فضای مجازی و اشتغال اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها امسال 30 هزار شغل باید در استان ایجاد شود که پرداخت وام بانکی، دستیابی به این هدف را آسانتر خواهد کرد.
وی بیان کرد: با وجود اهمیت پرداخت این تسهیلات برخی بانک ها از اعطای این وام ها خودداری می کنند و سهمی کمتر از یک درصد در پرداخت آن دارند که باید برای این کم کاری خود پاسخ قانع کننده ای داشته باشند.
استاندار گلستان افزود: البته مطابق برنامه تعیین شده کشوری امسال باید در گلستان 20 هزار شغل ایجاد شود اما با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های گلستان به دنبال ایجاد 30 هزار فرصت شغلی و کاهش تعداد بیکاران هستیم.
هاشمی ادامه داد: از ابتدای امسال و با واگذاری تسهیلات و پیگیری متولیان دولتی حدود 7 هزار شغل پایدار در استان ایجاد شده که امیدواریم با جدیت و کوشش بیشتر 23 هزار شغل باقیمانده و مورد نظر تا پایان سال تحقق یابد.
وی اضافه کرد: یکی از مناطق مورد توجه برای اشتغال زایی روستاها بوده و با پرداخت وام برای ایجاد و رونق مشاغل جدید، گلستان در رده چهارم استان های کشور در بهره مندی از وام اشتغال قرار دارد.
به گفته وی، صنعت، گردشگری و کشاورزی حوزه های مورد توجه و دارای ظرفیت گلستان برای ایجاد مشاغل جدید است که امیدواریم با ارائه طرح های متناسب با ظرفیت و پتانسیل استان، شاهد راه اندازی شغل های جدید و کاهش آمار بیکاران باشیم.
استاندار گلستان همچنین پرداخت وام ازدواج را یکی از نیازهای جوانان برای برطرف کردن برخی موانع زندگی مشترک دانست و گفت: برای رفع این مشکل فراگیر سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شد که امسال این رقم بیشتر خواهد بود.
هاشمی در ادامه ازغیبت برخی مدیران کل در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلایه کرد و گفت: جدی نگرفتن این گونه نشست ها موجب انباشته شدن مطالبات جوانان شده و رفع کمبودهای این بخش را با دشواری بیشتری همراه خواهد کرد.
وی بیان کرد: اگر هر کدام از اعضای جلسه برای حل گوشه ای از کمبودهای حوزه جوانان اهتمام داشته باشند، می توان به برطرف کردن ریشه ای و همیشگی این نارسایی ها در گلستان امیدوارتر شد. 
استاندار گلستان به نیازها و گستردگی حوزه جوانان هم اشاره کرد و گفت: حوزه جوانان متولی مشخصی در کشور ندارد و گستردگی مسوولیت های این قشر در ادارات و دستگاه های متعدد رسیدگی و برطرف کردن این کمبودها را دچار تاخیر می کند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار