نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: استان گلستان در موضوع حفظ قرآن کریم پیشتاز است در عین حال باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

استان گلستان در حفظ قرآن کریم پیشتاز است

به گزارش گلستان۲۴؛حجت‎الاسلام سید ابوالفضل ابوالحسنی حکیمی پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی آموزشی طرح ملی بشارت 1452 اظهار کرد: حفظ قرآن موضوعی است که ریشه در قرآن کریم دارد.

وی از اجرای طرح حفظ قرآن کریم با عنوان «بشارت 1452» خبر داد و گفت: طرح ملی بشارت 1452با محوریت سازمان اوقاف و امور خیریه و با مشارکت برخی از دستگاه‎های فرهنگی اجرا می‎شود و در قالب آن طرحی مدون، پرمحتوا و اصولی برنامه‎ریزی شده تا مردم جزو 30 قرآن کریم را آغاز کنند.

ابوالحسنی‎حکیمی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم فضائل بسیاری دارد و نتیجه آن انس با قرآن کریم است، افزود: امید است همه بتوانیم در این نهضت قرآنی به این توفیق الهی دست یابیم.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه خداوند در سوره‎های مختلف قرآن کریم به فضائل حفظ قرآن اشاره کردند، یادآور شد: حفظ قرآن کریم موجب شادی ولی امر زمان می‎شود و حافظانی که به محضر رهبر معظم انقلاب می‎رسند بسیار مورد تحسین قرار می‎گیرند.

وی تأکید کرد: استان گلستان در موضوع حفظ قرآن کریم پیشتاز است در عین حال باید در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشیم.

ابوالحسنی‎حکیمی با اشاره به فواید حفظ قرآن کریم اذعان کرد: آبادانی قلب، دل و جان، بهره‎گیری از عقل، افزایش دانش از جمله فواید حفظ قرآن کریم است.

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه غفلت از قرآن موجب نابودی می‎شود، اذعان کرد: رنگ و بوی قرآنی داشتن اثر وضعی فوق‎العاده‎ای دارد که این مهم ناشی از اثر کلام وحی است.

وی با بیان اینکه در اجرای فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی مدیون اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم، اذعان کرد: مقام معظم رهبری در سال‎های اخیر به حفظ، آموزش و توسعه فرهنگ قرآنی تأکید فراوانی داشتند که برای تحقق منویات معظم‎له باید جدی‎تر در این عرصه گام برداریم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار