پروژه تله کابین در شهر گرگان این روز ها با اختلافاتی در خصوص مکان اجرای پروژه مواجعه شده،که بایدامیدوار بود تا این اختلاف نظر باعث کند شدن اجرای این پروژه نشود.

اختلاف نظر ها نباید توسعه شهر گرگان را با مشکل مواجه کند/ متمرکز کردن زیرساخت های در یک نقطه شهر عادلانه نیست

به گزارش گلستان24؛شهر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان ظرفیت بالایی دربحث جذب گردشگر دارد چرا که این شهر با داشتن جنگل های زیبا و همینطور مشهور بودن نهارخوران این شهر در سطح ملی همیشه مورد استقبال مسافرین و گردشگران قرار می گیرد.

وجود زیرساخت های مناسب در این شهر میتوانند پیشرفتی بزرگ برای گرگان و حتی استان تلقی شود، به گونه ای که گلستان توان رقابت با شهر های استان های مجاور نظیر مازندارن را داشته باشد و بتواند با جذب گردشگر وضعیت اقتصادی مردم منطقه را افزایش دهد.

یکی از این زیر ساخت هایی که میتواند هم در بحث افزایش در آمد و هم در بحث جذب گردشگر تاثیر مناسبی داشته باشد ،ساخت تله کابین در شهر گرگان است،وجود این زیرساخت گردشگری در شهری مانند گرگان که  جنگل های زیبایی دارد، بسیار مثمره ثمر است.

اما ساخت تله کابین در شهر گرگان قصه ی دراز دارد چراکه در زمان شهردار سابق یعنی حسین صادقلو پیشنهاد ایجاد پروژه مطرح شد و همان روزها  به مخالفت برخی از سازمان ها  حتی اینجو های مردمی قرا گرفت،و آن پروژه با پایان یافتن فعالیت صادقلو مسکوت ماند.

اما در حال حاضر با حضور عبدالرضا دادبود در ساختمان شهرداری گرگان زمزمه های ایجاد این پروژه در مرکز استان گلستان به گوش می رسد،اما بار دیگر اختلاف نظر هایی در خصوص ساخت این پروژه تفریحی وجود دارد که برای شهر گرگان خوش آیند نیست.

صفوی سرپرست فرمانداری  گرگان در حال حاضر مخالف ایجاد این پروژه در منطقه نهارخوران است زیرا که به اعتقاد وی متمرکز کردن تمامی امکانات  در نهارخوران نا عدالتی است و از طرفی دیگر دادبود شهردار گرگان در پاسخ به اظهارات صفوی گفته است که پروژه تله کابین در نهار خوران احداث و هر پروژه ای که مجوز های قانونی را دریافت کند اجرا میکنیم.

البته ممکن است، اظهارات هر کدام از این مسئولین صحیح باشد،ولی باید واقعیت را دید،آیا اگر این پروژه در نهار خوران اتفاق بیوفتد برنامه ای برای مدیریت ترافیک بزرگی که در این خیابان ایجاد می شود دارند؟ در حال حاضر خیابان های منتهی به منطقه نهار خوران ظرفیت این حجم از اتومبیل را ندارند و اگر گردشگران و مسافرین بخواهند برای استفاده از تله کابین به نهار خوران بیایند چه کسی جواب گوی مشکلاتی که ممکن است اتفاق بیافتد می شود؟

از طرف دیگر متمرکز کردن تمامی امکانات در منطقه نهارخوران غیر عادلانه است و باعث می شود تا فضای های گردشگری در دیگر مناطق شهر به خوبی دیده نشود؛ به نوعی حق مردمی که در دیگر مناطق شهر گرگان زندگی می کنند پایمال شود.

 تقسیم غیر عادلانه زیرساخت ها در شهر گرگان امری تکراری است چرا که  می توان این تفاوت را در کوی محتشم و چاله باغ به خوبی مشاهد  کرد، این دو منطقه که در فاصله ای خیلی کم نسبت به یکدیگر قرار دارند ولی از لحاظ امکانات تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و واقعا در حق شهروندانی که در کوی محتشم زندگی می کنند، اجحاف شده است.

این مسئله در  دراز مدت به  این علت اتفاق افتاده که زیرساخت ها و امکانات تنها در بعضی از نقاط شهر ایجاد شده است.

بهتر است که مسئولین شهر با اشتراک گذاشتن برنامه های خود بایکدیگر توسعه شهر گرگان را سرعت بخشند و از هرگونه اختلاف نظر که موجب تشدید مشکلات شهری شود، پرهیز کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار