رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نخستین آزمایشگاه پارک علم و فناوری گلستان در شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.

نخستین آزمایشگاه پارک علم و فناوری گلستان در آق‌قلا به بهره‌برداری رسید

به گزارش گلستان 24 ؛ در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 411 پروژه عمرانی و اقتصادی کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

یکی از پروژه‌های مهم شهرستان آق‌قلا بهره‌برداری از نخستین آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان در این شهرستان است که این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در شهرک صنعتی شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.

یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرستان آق‌قلا احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا است که این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با زیربنای 850 متر در سه طبقه ساخته شد.

در راستای احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

* مرکز جامع سلامت شماره 2 شهری آق قلا افتتاح شد

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: خوشبختانه در سال جاری افتتاح و کلنگ‌زنی میزان پروژه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 برابر افزایش داشت و موفق شدیم در ایام مبارک دهه فجر امسال تعداد 411 پروژه‌ را افتتاح و کلنگ‌زنی کنیم.

 امانگلدی ضمیر خاطرنشان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در شهرستان آق‌قلا تعداد 151 پروژه عمرانی و 260 پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 260  میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از افتتاح مرکز جامع سلامت شماره دو شهری آق قلا خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های مهم شهرستان آق‌قلا احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا است که این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با زیربنای 850 متر در سه طبقه ساخته شد.

فرماندار شهرستان آق‌قلا ابراز کرد: در راستای احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

* نخستین آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان در آق‌قلا به بهره‌برداری رسید

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه نخستین آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان در شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله مبارک دهه فجر آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در شهرک صنعتی شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.

حسام با اشاره به اینکه برای ساخت و بهره‌برداری از آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال هزینه شده است، اذعان کرد: این مرکز از سه بخش مجزای آزمایشگاه میکروبی، آزمایشگاه شیمیایی و کارگاه نمونه‌سازی فناوری در سالنی به مساحت ۳۷۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

* ساخت تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی آزمایشگاه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است

معاون پارک علم و فناوری استان گلستان تصریح کرد: فناوران و محققان می‌توانند تولیدات اولیه داروهای نوترکیب و داروهایی که موردنیاز در کشور است را در این کارگاه تولید کنند ما می‌توانیم بهترین و باکیفیت‌ترین داروها و مواد اولیه را در این کارگاه تولید کنیم.

آیدانی با بیان اینکه ساخت تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی آزمایشگاه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است، ابراز کرد: تمامی شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی آق‌قلا و محققان استان گلستان می‌توانند برای انجام آزمایشات پیشرفته از امکانات موجود در این آزمایشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار