نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس گفت: بندر اختصاصی چوب در سواحل شهرستان گمیشان برای واردات تنه درخت از روسیه، احداث می‌شود.

بندر اختصاصی چوب در استان گلستان احداث می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ از بندرترکمن، رامین نورقلی‌پور عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: در مدت فعالیت در عرصه نمایندگی مردم، در حوزه زیرساخت های منطقه هماهنگی ها و اقدامات خوبی انجام شده و کمبودهای این منطقه در بخش های مختلف جبران شده است.

وی افزود: در حوزه کمبودهای جاده ای به خصوص جاده های روستایی اقدامات خوبی شده و به سطح قابل قبولی رسیده و طرح های هادی روستایی نیز در این منطقه پیشرفت خوبی داشته است.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کمبود آب شرب در این منطقه و استان گلستان بسیار جدی است و در بخش های شمالی استان با وجود بارش های خوب اخیر با مشکلات فراوانی برای تامین آب شرب روبرو هستیم.

نورقلی‌پور گفت: در برخی روستاهای شهرستان گمیشان و بندرترکمن برای تامین آب شرب با مشکل روبرو هستیم و با تانکر آبرسانی می‌شود که با پیگیری انجام شده پروژه آب شیرین‌کن بندرترکمن افتتاح شد و با موافقت وزیر نیرو احداث آب شیرین‌کن در گمیشان نیز به زودی آغاز خواهد شد که در مدت 2 سال احداث می‌شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان کردکوی نیز طرح جامع گردشگری را در دستور کار داریم و در شهرستان بندرگز نیز رفع مشکلات شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهرستان را پیگیر هستیم.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای خلیج گرگان را به عنوان یکی از اولویت های کاری خود قرار دادیم و جلسات بسیاری را با مسئولان مربوطه داشتیم که مطالعات لازم برای انجام لایروبی کانال‌ها انجام شده و به زودی با اختصاص اعتبار لازم، لایروبی آغاز می‌شود.

نورقلی‌پور با اشاره به نبود بندر در استان گلستان گفت: در تلاش هستیم که مجوز احداث بندر در این استان را بگیریم که تاکنون موافقت وزارت جهادکشاورزی را کسب کرده ایم و جلساتی را نیز با سازمان بنادر داشته ایم.

وی اظهارداشت: با نظر مثبت مسئولان بندر اختصاصی چوب در سواحل شهرستان گمیشان برای واردات تنه درخت از کشور روسیه، احداث می‌شود تا نیاز چوبی در داخل کشور را برطرف کند و با توجه به طرح ممنوعیت برداشت از جنگل های شمالی می توان از طریق این بندر نیاز چوب کشور را تامین کرد.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث این بندر می توان پیشران توسعه استان باشد و 1200 مترمربع زمین برای این کار اختصاص یافته و استاندار گلستان نیز پیگیر اجرای این بندر هستند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار