میزبانی گرگان در مسابقات بین المللی ووشو جام پارس، در صورت مدیریت صحیح مسئولین فواید خوبی برای استان دارد.

میزبانی رویدادهای ورزشی، تاثیر زیادی بر رشد اقتصاد و گردشگری منطقه دارد/ مسئولین از فرصت پیش آمده جهت معرفی استان گلستان استفاده کنند

به گزارش گلستان24؛انواع رویدادهای ورزشی در سطح های متفاوت و در مکان های مختلف، بدون شک باعث رشد همه جانبه آن نظیر رشد اقتصادی، اجتماعی و گردشگری می‌شود، البته باید در نظر داشت که تنها بسترها برای ایجاد توسعه فراهم می شود و باید دست اندرکاران و مسئولین از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

بسته به اهمیت یک رویداد ورزشی، قاره کشور و حتی شهرهای آن منطقه از این رویداد منفعت می برند،که برای مثال می‌توان به رویدادهایی نظیر جام جهانی فوتبال و ورزش های مطرحی همچون المپیک نام برد.

به طور مثال در حال حاضر جام جهانی فوتبال در کشور روسیه در حال برگزاری می باشد، اما می بینیم که تمامی رسانه های جهانی در سطح اولِ گزارش‌ها و خبرهای خود، به این موضوع می پردازند؛ این مسئله اهمیت این رویداد بزرگ ورزشی را نشان می دهد.

وقوع چند رویداد بزرگ ورزشی نظیر مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان و همچنین مسابقات بین المللی ووشو جام پارس و میزبانی استان گلستان تاثیرات به سزایی در اقتصاد فرهنگ ورزش استان خواهد داشت.

همکاری مناسب مسئولین استان در میزبانی این رویدادهای بزرگ، به طور قطع کیفیت برگزاری این مسابقات را دو چندان و همینطور راه را برای میزبانی دیگر مسابقات هموار می‌کند.

اما در سال گذشته از میزبانی گرگان در مسابقات کبدی قهرمانی آسیا با صحنه های بدی مواجه شدیم که وجهه خوبی برای استان گلستان نداشت و باعث شد تا در نظر ورزشکاران خارجی که به استان ما سفر کرده بودند، چیزهای خوبی به جا نماند.

برای جابجایی ورزشکاران از محل سالن و محل خوابگاه به مکان های دیگر که قرار بود بروند نیز از مینی بوس های به شدت فرسوده که حداقل برای ۳۰ سال گذشته بود، استفاده شد.

البته بعد از انتقادهای رسانه ها، بعضی از این مینی بوس ها تعویض شدند، ولی بهتر بود این موضوع قبل از اینکه وجهه ی استان گلستان را پیش رسانه ها و مقابل ورزشکاران خارجی خراب کند، مورد بازبینی قرار می‌گرفت.

به هرحال آن میزبانی تمام شده و بار دیگر به همت مدیران استان گلستان میزبانی مسابقات ووشوی جام پارس به شهر گرگان و استان گلستان داده شده است، مسئولان باید سعی کنند از این بستر استفاده کنند و نگذارند مشکلات میزبانی های دوره های گذشته در این دوره اتفاق بیفتد.

وقوع این رویداد ورزشی در شهر گرگان، می تواند در معرفی استان گلستان و فرهنگ مردم این استان به دیگران حتی در خارج از مرزهای کشور تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/پ

به گزارش گلستان24؛

ارسال نظر

آخرین اخبار