رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: کار بازسازی بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال آغاز شده و تا پایان سال به اتمام می رسد.

بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس تا پایان سال بازسازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهارداشت: ساختمان بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس بسیار مستهلک بوده که ارائه خدمات بیمارستانی در آن غیرممکن شده است. به همین سبب کار بازسازی ساختمان این بیمارستان در حال انجام است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای بازسازی این بیمارستان گفت: یک بخش ۲۴ تختخوابی، به همراه افزایش فضا برای بخش زایمان و NICU در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره تعیین تکلیف دانشکده پیراپزشکی گنبدکاووس بیان داشت: مجوز شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان برای راه‌اندازی این دانشکده گرفته شده ولی بودجه این وزارتخانه در حوزه گسترش آموزش‌ها بسیار کم شده است. هفته آینده جلسه‎ای با وزیر بهداشت و درمان داریم و در آن جلسه این موضوع پیگیری و نهایی می‌شود.

وی به تشکیل پرونده‌ سلامت برای هر فرد روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: پرونده الکترونیکی سلامت برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در روستاها و شهرهای استان تشکیل شده است.

فاضل گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا اطلاعات ساکنین شهرهای گنبدکاووس، گرگان و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت را در سال ۹۸ وارد سامانه « ناب» کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در بخش سلامت افزود: با وجود این مشکلات تلاش می‌کنیم تا مدیریت مالی مناسبی در حوزه پرداخت حقوق پرسنل، خرید تجهیزات بیمارستانی و اورژانس داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به رفع نواقص درمانگاه شبانه‌روزی روستای کرند اشاره کرد و گفت: این درمانگاه توسط بنیاد علوی ساخته شده و نواقصی دارد که وزارت بهداشت و درمان به دنبال رفع آنها است. این درمانگاه با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان احداث شده و تا ۲ هفته آینده با حضور وزیر بهداشت و درمان در کنار پروژه اورژانس بیمارستان ۵ آذر گرگان به بهره‌برداری می‌رسد. هم چنین پزشک و پرستارهای این درمانگاه جذب شدند و تجهیز آن با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

وی در مورد تجهیز بیمارستان گنبدکاووس به سی‌تی‌اسکن بیان داشت: اولویت وزارت بهداشت و درمان در حوزه تجهیز بیمارستان‌های گنبدکاووس و کلاله به سی‌تی‌اسکن است.

وی درباره راه اندازی آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم ( ص) گنبدکاووس افزود: دستگاه آنژیوگرافی به این بیمارستان منتقل شده است و با توجه به راه‌اندازی جراحی قلب و فعالیت آنژیوگرافی نیاز به یک فضای بیشتری بود. تلاش می‌کنیم تا با انتقال بخش زایمان این بیمارستان به بیمارستان شهدای ۱۲ دی تا پایان سال این بخش را فعال کنیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار