مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در فاز دوم امدادرسانی به سیل‌زدگان تخلیه آب تعداد یک‌هزار و 568 باب منازل مسکونی و 25 کوچه و خیابان در مناطق سیل‌زده انجام شده است.

کمک بلاعوض 10 و 12 میلیونی برای منازل آسیب دیده مسکونی روستایی و شهری

به گزارش گلستان۲۴،محمد هروی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: طی 37 روز امدادرسانی در مناطق سیل‌زده به 60 هزار و 952 نفر از سیل‌زدگان استان به همت 6 هزار و 914 نفر روز نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر گستان امدادرسانی شد.
وی تصریح کرد: تعداد 15 هزار و 941 نفر از سیل‌زدگان در این مدت در اردوگاه‌های موردنظر اسکان یافتند و تعداد 4 هزار و 574 دستگاه چادر امدادی در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: کد دستوری #112* جمعیت هلال احمر از طریق تمامی اپراتورهای تلفن همراه آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم نوعدوست ایران اسلامی به سیل‌زدگان سراسر کشور است.
هروی خاطرنشان کرد: امدادرسانی به سیل‌زدگان استان با همت بی‌وقفه تلاشگران جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد.

گفتنی است طبق آخرین برآوردها 17 هزار 800 واحد مسکونی شهری و روستایی در سیلاب اخیر آسیب دیده‌اند که از این میزان 5 هزار و 200 واحد شهری و 12 هزار و 600 واحد روستایی هستند.
کار ارزیابی میزان خسارت منازل آسیب‌دیده توسط عوامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سرعت در حال انجام است.
تاکنون ارزیابی اولیه خسارات منازل مسکونی شهر گنبدکاووس انجام شده و در حال بررسی و پالایش است.
در شهرستان آق‌قلا نیز ارزیابی حدود 3 هزار واحد مسکونی روستایی انجام و همچنین ارزیابی 70 درصد منازل مسکونی شهری نیز انجام شده است.
در شهرستان گمیشان نیز ارزیابی حدود 2400 واحد مسکونی انجام شده است و ادامه روند ارزیابی در جریان است.
تسهیلات کم‌بهره 50 میلیون تومانی و بلاعوض تا 12 میلیون تومان برای منازل مسکونی آسیب‌دیده شهری تعلق می‌گیرد و تسهیلات 40 میلیون تومانی و بلاعوض تا 10 میلیون تومان به منازل مسکونی روستائی تخصیص می‌یابد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار