فرماندار رامیان گفت: میرفندرسکی یکی از مفاخر ممتاز جهان است که دویست سال قبل از صنعتی شدن اروپا، توسعه و پیشرفت را در صنعت می‌دانست.

میرفندرسکی ۴۲۰ سال قبل، توسعه را در صنعتی شدن می‌دانست

به گزارش گلستان24،، محمود سالاری ظهر امروز در همایش گرامیداشت حکیم میرفندرسکی اظهارداشت: میرفندرسکی در موضوع حکمت در زمان خود به مانند ارسطو بود. اگر بخواهیم فلسفه وی را با مفاخر زمان تشبیه کنیم باید بگوییم مانند شهید مطهری در فلسفه متبحر بود.

وی افزود: قریب به 200 سال پیش اروپا صنعتی شد. اما میرفندرسکی در 420 سال قبل، از صنعت صحبت کرده است. این حکیم توسعه کشور را در آن زمان صنعت بیان کرده است.

فرماندار رامیان بیان داشت: اگر ما به سخنان دانشمندان زمان خود توجه کنیم می‌توانیم جامعه را به سوی پیشرفت و آبادانی هدایت کنیم.

علیرضا ابراهیمی، نماینده مردم رامیان و آزادشهر اظهارداشت: مقام معظم رهبری معتقد هستند که حکیم میرفندرسکی شناخته نشده است و این عدم شناخت همچنان باقی مانده است. باید تلاش کنیم تا مردم به ویژه جوانان دانشمندان و مفاخر کشور را بیشتر بشناسند.

وی افزود: حکیم میرفندرسکی یک دانشمند بین‌المللی بود. انتظار ما از انجمن آثار و مفاخر ایران این است که همایش این حکیم در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری همایش بین المللی این دانشمند با حضور مفاخر کشورهای دیگر باشیم.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار