خودرو محبوب ایرانی‌ها

در حدود 26 سال پیش، کمپانی تویوتا شرکتی را بنیان نهاد که علاوه بر موفقیت تجاری در صنعت خودروسازی جهان، در برند سازی و مدیریت کلان سر مشق قدرت های صنعتی دنیا قرار گرفت.

 خیز تازه واردهای لکسوس برای ورود به ایران +تصاویر

در حدود 26 سال پیش،  کمپانی تویوتا شرکتی را بنیان نهاد که علاوه بر موفقیت تجاری در صنعت خودروسازی جهان، در برند سازی و مدیریت کلان سر مشق قدرت های صنعتی دنیا قرار گرفت.

به گزارش گلستان24، هرچند در آن سال ها تویوتا یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان جهان بود، اما. برخلاف خودروسازان ایرانی، مدیران  ژاپنی همواره در فکر گسترش بازار خود بودند و شاید همین موضوع مهم ترین دلیل ظهور لکسوس باشد چرا که در آن زمان، تویوتا در بازار خودروهاس لوکس و اسگرت توان رقابت با برندهای برتر، همجون مرسدس بنز را نداشت.

مدیران تویوتا می دانستند که بازار جهانی از آنها توقع ساخت خودورهای بادوام و مقرون به صرفه خانوادگی را دارد و تولید یک ماشین لوکس و اسپرت تحت نام تویوتا می تواند سرمایه گزاری سنگین در طراحی و تولید اینگونه محصولات را به شکست ختم کند. 

پس ابداع شرکتی جدید با نامی متفاوت، حتی خارج از ژاپن می توانست اولین قدم دراین  راه  باشد.  آقای ایجی تویودا (مدیرعامل وقت تویوتا) شرکت لکسوس را در 1989 در  کالیفرنیا امریکا تاسیس کرد.

با گذشت تنها دو دهه، لکسوس مبدل به بزرگ ترین تولید کننده خودروهای اسپرت ژاپن شد و امروزه علی زغم حضور شرکت های بزرگ و قدیمی در صنایع مختلف ژاپن (خصوصا در صنایع برق و الکترونیک) لکسوس در زمره ده برند برتر و با ارزش اقتصادی این کشور قرا گرفته است.

ظهور لکسوس از همان ابتدا، منسجم و با برنامه ریزی دقیق   صورت گرفت به طوری که درسال اول، 60 طراح برجسته و 1400 مهندس، 450 نمونه آزمایشی را با سرمایه گزاری یک میلیارد دلاری تویوتا از قبل آماده  داشتند و همان سال در نمایشگاه خودروی دیترویت امریکا، اولین محصول خود، لکسوس LS400 را به نمایش عمومی گذاشتند. سال بعد این خودرو که هم در طراحی و هم در نوع پیشرانه کاملا سبک و سیاق ماشین های لوکس امریکایی را به همراه داشت با موفقیتی چشمگیر فروش  بیش از 50 هزار دستگاه در امریکا را تجربه کرد.

 

لکسوس LS400 اولین مدل این شرکت

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

 

 

از حدود در سال بعد، در  1997 لکسوس با معرفی کراس اوور RX وارد بازار شاسی بلندها شد و  با معرفی سریIS  ماشین های اسپرت میان قیمت را از سال 2000 وارد بازار کرد. این برند از سال 2008 (1387)  با مدل های ES350  در کلاس چهاردر صندوق دار و RX350 در کلاس کراس اوور وارد ایران شد و همچنان سری RX  پرفروش ترین مدل لکسوس در ایران است.

شاید در نگاه اول محصولات این برند کمی گران به نظر رسند ولی با قدرت بالا، طراحی چشم نواز و قیمت منطقی (در مقایسه با برندهای آلمانی حاضر در ایران)  هر روز سهم بیشتری از بازار علاقه مندان به خودروهای لوکس و اسپرت را تصاحب و عرصه را بر آلمانی ها تنگ می کنند.

 

خطوط تولید لکسوس هم اکنون در ژاپن و کانادا دایر است  که به ترتیب  285 و 80 هزار دستگاه در سال تولید دارند. سال 2015  بیش از 200 هزار لکسوس در امریکا، 56 هزار در چین و  45 هزار دستگاه در اروپا فروخته شده است در حالیکه نیمی از این خودروها در کلاس شاسی بلند (سریRX  و NX ) بوده است.

 

 

 لکسوس سری IS  2017

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

 

تازه وارد های لکسوس به ایران

مدل جدید IS با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ، برای ورود به ایران آماده می شود(کد (IS200 با این موتور 4 سیلندر خطی، قدرت 240 اسب بخار به چرخ های جلو منتقل شده و شتاب صفر تا صد کیلومتر 6.8 ثانیه همراه با نهایت سرعت 230 کیلومتر در ساعت در اختیار راننده است. دیگر پیشرانه های قابل سفارش برای این خودرو که شاید به طور غیر رسمی وارد ایران شوند شامل 3.5 لیتری 255 اسب بخار (کد (IS300 و 3.5 لیتری توربو 306 اسب بخار  (کد (IS350 است.

در صورت سفارش آپشن های اسپرت سری F چهره خودرو حتی در چراغ های جلو تغییر کرده و علاوه بر ارتقای عملکرد موتور، ترمزهای سرامیکی جایگزین ترمز های استاندارد می شوند. قرار است نمونه 2 لیتری در بازار جهانی 38 هزار دلار قیمت  داشته باشد که با احتساب مالیات ها نزدیک به 250 میلیون تومن در کشورمان، برآورد می شود. شروع فروش این خودرو در بازارهای جهانی پاییز امسال است.

 

 

 

لکسوس سری RX  2017

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

تصاویر/ تازه واردهای لکسوس به ایران

 

 

همان طور که گفتیم از زمانی که برند لکسوس وارد ایران شد، مدل RX 350 از جذابیت خاصی در میان مردم برخوردار  است چرا که در کنار ظاهر خوب، از دید فنی هم  پرقدرت و کم استهلاک است.  مدل جدید RX با پیشرانه 6 سیلندر 3500 سی سی به قدرت 295  اسب بخار عرضه می شود که در 7.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت  این مدل بسته به نوع رانندگی 10.5 تا 12.5 لیتر در صد کیلومتر است.

 

مدل دیگری از این محصول با کد RX 450 h عرضه می شود. حرف h نشانه پیشرانه هایبرید در محصولات لکسوس است و طبیعتا کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد. در حالیکه قدرت 305 اسب بخار و مشخصات حرکتی مشابه RX 350 در این محصول دیده می شود، مصرف سوخت 7.5 تا 8 لیتر در صد کیلومتر را فراهم می کند.

 

قیمت مدل RX 350 در حالت استاندارد و تک دیفرانسیل از 42 هزار دلار و RX 450 h هم در حالت پایه و تک دیفرانسیل از 52 هزاردلار شروع می شود که پیش بینی می شود RX 350 در ایران بیش از 330 میلیون تومن قیمت داشته باشد. (هرچند واردات ماشین با حجم موتور بیش از 2500 سی سی از راه های قانونی ممکن نیست).

 

طبق قانون مدل هایبرید بایستی با تعرفه گمرکی 4 درصد وارد کشور شود که در این حالت RX 450 h کمتر 250 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

منبع : فرادید

 

ارسال نظر

آخرین اخبار