امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا گفت: زیر ساخت‌های شهرستان آق قلا به شدت آسیب دیده و نیاز به بازسازی گسترده دارد.

زیرساخت های آق قلا به شدت آسیب دیده است

به گزارش گلستان۲۴؛حاج عبدالحی آخوند میرزا علی، امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری میزان، اظهار داشت: در سیل اخیر استان گلستان، شهرستان آق قلا در مرکز آسیب‌ها قرار داشت و بیشترین خسارات به این منطقه وارد شد.

وی ادامه داد: شهرستان آق قلا حدود ۳۵ روز زیر آب بود که همین موضوع باعث شد تا زیرساخت‌های این شهر به طور کلی از بین برود.

آخوند میرزا علی گفت: علاوه بر زیرساخت ها، خانه‌های بسیاری نیز آسیب جدی دیدند و استحکام بنای خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه مردم به خانه‌های خود بازگشته اند، افزود: در آق قلا خانه‌ها نم زیادی دارد و بوی نامطبوعی می‌دهد. این موضوع باعث شده تا مردم در حیاط خانه‌های خود چادر بزنند و در چادر‌ها بخوابند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا با اشاره به اینکه آب از منطقه تخلیه شده است، تصریح کرد: لجن و گل‌ولای ناشی از سیل همچنلان در منطقه وجود دارد و بوی نامطبوع آن مردم را به شدت آزار می‌دهد.

آخوند میرزا علی به کمک‌های شهرداری تهران نیز گریزی زد و گفت: ما از شهرداری و شورای شهر تهران تشکر می‌کنیم چرا که بسیاری از نیرو‌های خدماتی شهرداری تهران و نیز نیرو‌های داوطلب و امدادی استان تهران به ما کمک کردند تا مشکلات و خسارات ناشی از سیل زودتر برطرف شود. علاوه بر این شورای شهر تهران ده میلیارد تومان برای کمک به شهرستان آق قلا اختصاص داده است که این مبلغ می‌تواند بخشی از زیرساخت‌های شهری ما را بازسازی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار