ملک های پیشنهادی شهرداری و شورای شهر جهت تهاتر، مورد قبول فرمانداری قرار نمیگیرد.

لزوم احداث مناطقی برای عرضه صنایع دستی در شهر

به گزارش گلستان۲۴؛ صد و پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان  با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری با تاخیر 45 دقیقه ای به دلیل عدم حضور به موقع برخی اعضای شورای شهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه سعید رحیمی عضو شورای اسلامی شهر گرگان، در خصوص مصاحبه ای که یکی از مسئولین شهری در رابطه با زیرگذر ناهار خوران انجام داده است، گفت: این اظهار نظرها به هیچ وجه به نفع شهرداری،شورای شهر وشهروندان نمیباشد و شایسته نیست که در حال حاضر مسئولین نظرهایی در رابطه با بی تاثیر بودن این زیر گذر در گشایش گره ترافیکی این منطقه داشته باشند.

وی تصریح کرد: این زیر گذر در زمان احداث دارای مصوبه شورای شهر بوده است و به تایید فرماندار وقت و کمیته تطبیق رسیده بود.

رحیمی با تاکید بر اینکه زیر گذر دخانیات برای جلوگیری از خسارت های بدنی و جانی احداث شده است و مختص مسائل ترافیکی نبوده، خاطرنشان کرد: به عنوان عضو شورای پنجم تقاضا دارم پلیس راهور، مسئولین و رسانه ها آمار تلفات این منطقه را نسبت به قبل و بعد از احداث این زیر گذر مقایسه نمایند تا متوجه اهمیت احداث این پروژه شوند.

این عضو شورای شهر در خصوص تحویل گرفتن وتهاتر زمین فرمانداری گرگان توسط شهرداری و شورای شهر بیان داشت: حساسیت بالای فرمانداری در رابطه با عوض ملکی که قرار است به شهرداری تحویل دهد باعث تاخیر در تهاتر این ملک شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری ساختمان شهرداری منطقه 3 را در عوض این ملک درخواست کرده است، اذعان داشت: ملک های پیشنهادی شهرداری و شورای شهر مورد قبول فرمانداری قرار نمیگیرد که این موضوع به عنوان دست اندازی است که به سادگی قابل حل نمی باشد.

 

لزوم احداث مناطقی برای عرضه صنایع دستی در شهر

 

در ادامه فائزه عبداللهی عضو دیگر شورای شهر اظهار کرد: یکی از راه های رسیدن به توسعه پایدار پیشرفت صنایع دستی است که بایستی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه بیشتر به حوزه صنایع دستی یک شهر علاوه بر اینکه زمینه توسعه صنعت توریست را فراهم خواهد کرد بلکه میتواند باعث اشاعه فرهنگ یک شهرشود.

عبداللهی گفت: نکته حائز اهمیت در حوزه صنایع دستی این است که این صنعت فاقد رقابت پذیری است زیرا هر صنایع دستی خاص یک منطقه است و میتواند زمینه ساز اشتغال پایدار باشد.

عبداللهی ضمن بیان اینکه متاسفانه ما نتوانستیم در این بخش پیشرو باشیم، همچنین پیشنهاد کرد شهرداری بایستی با همکاری میراث فرهنگی مناطقی را در شهر برای عرضه صنایع دستی پیش بینی نماید.

   این عضو شورای شهر با اشاره به حجم بنر های مربوط به اقدامات شهرداری در سطح شهر خاطرنشان کرد: بایستی سطح اطلاع رسانی را بالا ببریم اما این موضوع بدان معنی نیست که برای پروژه ها و کارهای کوچک نیز در سطح شهر بنر نصب شود.

وی به طرح موضوع برخی مسائل توسط سایت هایی که به وسیله روابط عمومی شهرداری هدایت میشود نیز اشاره داشت و افزود: این سایت ها مواردی را بیان میکند که واقیعت ندارد و اگر قرار است اخباری منتشر شود بایستی با تکیه بر حقایق باشد در غیر این صورت ضرر آن متوجه شهر خواهد بود.

 

رد یا تایید مصوبات در شورای شهر بایستی براساس قانون باشد

 

در ادامه ناصر گرزین، عضو دیگر شورای شهر با تاکید بر اینکه شورای شهر صرفا بایستی به تصویب لایحه شهرداری و نه درخواست اهالی و اظهار نظر های شخصی بپردازد، افزود: رد یا تایید مصوبات در شورای شهر بایستی براساس قانون باشد.

در ادامه اعضای شورا به بررسی نامه های فرمانداری در خصوص مصوبات شورای شهر پرداختند که فرمانداری گرگان برخی از مصوبات را رد و یا برای پعضی از آنها از شورای شهر توضیح خواسته بود.

در یکی از از نامه ها، فرمانداری به دلیل عدم تطابق درخواست هیئت امنا مسجد قمر بنی هاشم که از محلات ضعیف شهر میباشد با لایحه شهرداری در رابطه با خرید دو عدد اسپیلت برای مسجد، این لایحه را رد کرده بود.

در پایان رئیس شورای شهر گرگان از شهرداری خواست تا لوایح همراه با استنادات قانونی ارائه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار