معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه 930 هزار نفر از جمعیت استان را افراد بالای 30 سال تشکیل می‌دهند، گفت: خوشبختانه تا روز گذشته فشار خون 50 درصد از افراد بالای 30 سال را در این استان غربالگری کردیم.

فشارخون 50 درصد افراد بالای 30 سال در استان غربالگری شد

به گزارش گلستان۲۴؛ سراج الدین عارف‌نیا امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: 930 هزار نفر از جمعیت استان گلستان را افراد بالای 30 سال تشکیل می‌دهند که 50 درصد از این افراد که شامل 465 هزار نفر است را باید غربالگری کنیم که خوشبختانه تا روز گذشته فشار خون 50 درصد از افراد بالای 30 سال سن را در استان گلستان انجام دادیم.

وی تصریح کرد: بسیج نیروی فشارخون از تاریخ 18 خردادماه جاری کار خود را در راستای شناسایی افرادی که از فشار خون رنج می‌برند آغاز کردند و این فعالیت تا تاریخ 15 تیر ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز کرد: متاسفانه فشارخون یک بیماری بسیار شایع در جامعه است و همچنین با عوارض بسیار بالایی همراه است عوارضی همچون سکته قلبی و سکته مغزی، نارسایی قلبی، نارسایی کلیه و غیره است.

عارف‌نیا اذعان کرد: متاسفانه در سطح کشور حدود 20 الی 30 درصد از افراد جامعه بالای 30 سال از بیماری فشار خون رنج می‌برند که 60 درصد از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان افزود: اجرای طرح غربالگری و فشارخون افراد بالای 30 سال همچنان در استان گلستان ادامه دارد و خوشبختانه استان گلستان در اجرای این طرح جزو استان‌های نخست در سطح کشور معرفی شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه کمترین پوشش طرح غربالگری فشار خون را در شهرستان گرگان شاهد بودیم که امیدواریم مردم این شهرستان به این کمپین بپیوندند.

عارف‌نیا گفت: در شهرستان گرگان؛ افراد دارای فشار خون در سن بالای 60 سال 50 درصد است یعنی از هر دو نفر افراد دارای 60 سال سن یک نفر به این بیماری مبتلا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار