ضرورت تدوین نسخه اجرایی مدیریت بحران برای گرگان، آغاز عملیات اجرایی تکمیل ساختمان موزه و بازارچه صنایع دستی کردکوی، دستگیری عامل تصرف غیرمجاز ۲ هکتار اراضی ملی در آق قلا و نصب سنجنده های دریایی در منطقه مرزی فرید پاک از جمله خبرهای امروز چهارشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرماندار گرگان گفت: شهرداری باید یک نسخه اجرایی مدیریت بحران شهر به ویژه در رخدادهای طبیعی تدوین کند.
به گفته حمیدی جانمایی مکان‌های مهم و چگونگی نقل و انتقال شهروندان به این پناهگاه‌ها و توزیع خدمات در این برنامه‌ها باید مشخص گردد.
**
عامل تصرف ۲۲ هزار مترمربع از اراضی ملی و طبیعی شهرستان آق قلا به ارزش هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضای معرفی شد.
**
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل ساختمان موزه و بازارچه صنایع دستی شهرستان کردکوی با اعتبار ۳ میلیارد ریال خبر داد.
**
دادستان مرکز استان از پلمپ یک شرکت کلاه بردار و دستگیری چهار نفر از کارکنان آن در گلستان خبر داد که با فروش سیم کارت‌های غیرفعال از بیش از یکصد نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.
**
هواشناسی گلستان از نصب سنجنده های دریایی تمام اتوماتیک در شرقی ترین نقطه دریای خزر در منطقه مرز آبی ایران و ترکمنستان در عمق ۵۰ کیلومتری دریا و در صیدگاه فرید پاک گمیشان خبر داد و گفت این پروژه بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه داشت.
**
غیناقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بر لزوم استفاده از محکومیت جایگزین حبس برای زنان زندانی جرایم غیرعمد تأکید کرد و یادآور شد: پیشنهاد ما این است زندانیان زن غیرعمد در قالب مجازات جایگزین حبس در ادارات و نهادها به کارگیری شوند.
**
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان از غرق شدن جوان ۳۱ ساله در رودخانه آق تقه مختومقلی قره گل در شهرستان مراوه تپه خبر داد.
پیکر بی جان این جوان توسط مردم از آب خارج شد.
**
مأمورین پلیس آگاهی شهرستان بندرترکمن در بازرسی از یک تریلی، ۳۸ رأس گوساله قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
**
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان از پایش میزان آفلاتوکسین M1 در شیر خشک مخصوص تغذیه اطفال در گرگان خبر داد.
در انجام این طرح ۲۱ نمونه شیر خشک با برندها و نام‌های مختلف تجاری مطابق با استاندارد ملی ایران آزمایش شد که نتایج نشان داد شیرخشک ها عاری از آفلاتوکسین M1 است.
**
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از ساماندهی بیش از ۱۰۰ خانه مسافر در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ واحد بوم گردی وظیفه میزبانی از گردشگران را بر عهده دارد.
**

از میان ٧٨٠ اثر در بخش داخلی و بین المللی، فیلم مستند لاله با موضوع آسیب‌های اجتماعی به کارگردانی فریدون عربی و نویسندگی و تهیه کنندگی عبدالعزیز مهری از هنرمندان گنبدی موفق به کسب جایزه و دیپلم افتخار جشنواره دانشجویی نهال در تهران شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار