اجرای طرح جهاد همبستگی ملی در مناطق سیل زده، راهیابی اثر هنرمند گلستانی به بخش نهایی مسابقه جشنواره سراسری فیلم روستا و عشایر و مسدود کردن ۹ حلقه چاه، از جمله اخبار کوتاه روز شنبه استان گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباسی رییس هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گلستان از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی با هدف ساخت خانه برای سیل زدگان استان خبر داد و گفت: در این طرح ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده تعمیر و یا ساخته خواهد شد.
**
فرماندار آق قلا گفت: این شهرستان دارای رتبه نخست استان در اجرای طرح آبیاری تحت فشار است.

به گفته توماج :۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات و کمک های بلاعوض دولت به کشاورزان متقاضی اجرای طرح آبیاری تحت فشار پرداخت شد.

کشاورزان گلستان در سال زراعی جدید، کشاورزان آق قلا متقاضی اجرای طرح آبیاری نوین در چهار هزار هکتار اراضی این شهرستان هستند.
**
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: صدور پروانه ساختمان در مناطق سیل‌زده گلستان سرعت می‌گیرد.

به گفته ویزواری با دستور استاندار گلستان، محدودیت ظرفیت کار برای مهندسین طراح برداشته شد.
**
فیلم مستند "آت چاپار" به کارگردانی محمدرضا مهرآفرین هنرمند گلستانی به بخش نهایی مسابقه جشنواره سراسری فیلم روستا و عشایر راه یافت.

این جشنواره به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.
**
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی آق قلا از توسعه ۷۰۰ متر شبکه داخلی آب این شهرستان با اعتبار ۱ میلیارد ریال در ماه گذشته خبر داد و گفت: این طرح در روستاهای دوگونچی، صحنه و یامپی اجرا شد.
**
هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه گردشگری گلستان در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز شرکت کردند.

هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی گلستان در رشته های لباس محلی، عروسک محلی و رودوزیهای سنتی، پارچه بافی و جاجیم بافی با هدف رونق کسب و کار، توسعه و ترویج رشته های بومی و آشنایی هنرمندان استان با نحوه تولید رشته های مشابه سایر استان ها در کنار فعالان حوزه گردشگری استان در این نمایشگاه شرکت کردند.
**
رییس اداره منابع آب شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای خرداد ماه ۳۹ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان ها شناسایی گردید که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گفته درویشی از این تعداد ۹ حلقه تاکنون پر شد و از بهره برداری غیر مجاز حدود ۲۹۰ هزار مترمکعب از منابع آبهای زیرزمینی جلوگیری گردید.
**
مدیر منابع آب گرگان و آق قلا از تخریب تاسیسات و سازه غیر مجاز رستوران در حریم رودخانه زیارت گرگان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ مورد از تصرفات غیر مجاز بستر و حریم رودخانه ها در حوزه مدیریت منابع آب شهرستان گرگان و آق قلا قلع و قمع شد.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار