فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت از کمک ۳۵۰ میلیون تومانی اصناف گلستان به طرح جهاد همبستگی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۶ واحد مسکونی تعمیری تحویل مالکان شد.

تحویل ۱۲۶ واحد تعمیری سیل زده / ۱۳۷ واحد در دست تعمیر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار حسین معروفی صبح یکشنبه در نشست خبری با موضوع طرح جهاد همبستگی اظهارکرد: اجرای طرح همبستگی جهاد ملی از سوی سپاه و بسیج کمکی برای کمک به دولت و مردم در سه حوزه مسجد، بانک و صاحبان اصناف مطرح شد.

وی افزود: نگاه ما به جامعه انقلابی و ملی بوده و نگاه سیاسی نداریم و هنگام ارائه خدمت قومیت و نژاد مهم نیست.

معروفی ادامه داد: ۲۰ استان درگیر سیل شدند و خسارات به حدی بالا بوده که دستگاه های مربوطه به تنهایی نمی توانند خدمت رسانی را در اسرع وقت انجام دهند به همین دلیل است که این طرح را در سطح کشور اجرایی می کنیم.

وی تصریح کرد: این متعلق به آحاد مردم بوده و در آن سه هر کسبه یک کالا، هر مسجد یک منزل و هر بانک یک مدرسه اجرا خواهد شد.

معروفی با بیان اینکه در این طرح مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در اولویت هستند، اظهارکرد: بعد از سیل بیکار ننشسته و جلسات متعددی را با دستگاه های دیگر مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی برگزار کردیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: بعد از سیل به تمام روستاها سرکشی کردیم تا راستی آزمایی شود که منازل در حریم رودخانه نباشد و اشتباهات ساخت و ساز گذشته دیگر تکرار نشود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان از تشکیل قرارگاه سازندگی سپاه نینوا خبر داد و اضافه کرد: این قرارگاه جدا از قرارگاه خدمت رسانی سیل تشکیل شده و با محوریت طرح جهاد همبستگی فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۲۶ منزل مسکونی در آق قلا، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت تعمیر و به مردم واگذار شده است و تعمیر ۱۳۷ منزل را هم در دست اجرا داریم که به زودی تحویل داده می شود.

معروفی با بیان اینکه ۲۹ واحد در حال ساخت داریم از تحویل دو واحد مسکونی در مینودشت خبر داد و گفت: نقطه یابی هزار و ۵۹۵ منزل تعمیری را در دستور کار داریم.

وی با ذکر اینکه سپاه خراسان جنوبی، رضوی و گیلان در زمینه تعمیر منازل به ما کمک می کنند، افزود: سپاه خراسان جنوبی مامور تعمیر ۲۰۰ واحد شده و همچنین تعمیر ۴۰۰ واحد هم در شهرستان آق قلا به سپاه نینوا گلستان واگذار شده است.

معروفی اضافه کرد: علاوه بر این تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی هم هدیه فرمانده کل سپاه به مردم گلستان است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان از کمک ۳۵۰ میلیون تومانی اصناف به طرح جهاد همبستگی خبر داد و گفت: با این مبلغ ۲۵۰ اجاق گاز، ۲۵۰ پنک و ۵۰۰ دست ظروف آشپزخانه بین سیل زدگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه تعمیر ۳۵ باب مدرسه را هم با کمک بانک انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: تا قبل از بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید مدارس را آماده کنیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار