تنها ایستادن در کنار یک از خیابان‎های اصلی شهر کافی است که متوجه شوید شهر گرگان برای ساماندهی مسافربران شخصی بی‎کلانتر است.

گرگان؛ شهر بی‎کلانتر برای ساماندهی مسافربران شخصی

به گزارش گلستان ۲۴؛ شب و روز، سرما و گرما ، تابستان و زمستان، هوای بارانی و برفی و برای رفتن به سر کار و یا برگشتن حتی لحظه‎ای دوست نداری در کنار خیابان منتظر رسیدن تاکسی باشیم و یا اینکه برای پرشدن تاکسی و حرکت آن منتظر بمانیم.

روزی نیست که سوار یکی از این تاکسی‎های زرد شهر نشویم و از یک سوی شهر به سوی دیگری شهر به بهانه خرید و کار و ... نرویم، گاهی سفره‎های دل را با رانندگان تاکسی باز می‌کنیم و از گرانی و مشکلات اقتصادی و اتفاق‎های روز دنیا صحبت می‎کنیم.

بسیاری از راننده‎های تاکسی هم با دیدن افراد و افکار مختلف و شنیدن تازه‎های شهر مثل یک کارشناس در مسائل اجتماعی شدند و به نظر می‎رسد که نباید در مسائل خانوادگی و اشتغال با این همه معلومات و اطلاعات با مشکل روبه‎رو شوند.

* طوق گرانی و مشکلات اقتصادی هم مثل دیگر اقشار  بر گردن راننده‎های تاکسی است

اما شاید اینطور نباشد، طوق گرانی و مشکلات اقتصادی هم مثل دیگر اقشار  بر گردن راننده‎های تاکسی است و امروز بسیاری از رانندگان تاکسی برای اینکه از استهلاک‎های زندگی در امان بمانند مجبور هستند به جای هشت ساعت 12 ساعت کار کنند.

خیلی‎ها از این راننده‎های تاکسی نیز دلشان از حرف‎های ناگفته، بی‎توجهی‎ها و اهمال‎کاری‎های مسؤولان پر از درد است، اما با وجود آنکه طرح برخورد با مسافربران شخصی در گرگان آغاز شده این طرح تاکنون نتوانسته مرهمی بر بی‎عدالتی‎ها به این قشر شود.

متولی ضعیف در پیگیری و ساماندهی وضعیت تاکسیرانی، اقدامات نمایشی و انتخاباتی، گپ تاریخی از بی‎سروسامانی مسافربران شخصی، عدم برخورد قاطع پلیس با متخلفان باعث شده که موضوع ساماندهی تاکسی‎های شهر و جلوگیری از مسافربران شخصی و یا ساماندهی این مسافربران مثل یک غول هفت سر برایمسؤولان امر شود.

حالا تمام دلخوشی‎های راننده‎های تاکسی سطح شهر گرگان به مصوبه‎ای طرح برخورد با مسافربران شخصی است که براساس آن باید با مسافربران شخصی غیر از پلاک 59 که مربوط به شهرستان گرگان است، برخورد شود.

می‎گویند با گذشته یک ماه از این مصوبه تنها با 50 مسافربرشخصی در سطح شهر گرگان برخورد شده اما برای اثبات عدم برخورد قاطع با مسافربران شخصی تنها ایستادن در کنار یک از خیابان‎های اصلی شهر کافی است که متوجه شوید شهر گرگان برای ساماندهی تاکسیرانی بی‎کلانتر است.

نه قانون بازدارنده بوده و نه مصوبات شورای ترافیک و ...، پلیس هم یا اراده و یا نیروی لازم برای مقابله با راننده‎های شخصی در سطح گرگان را ندارد و این موضوع در ماه‎های اخیر منجر به تنش‎های زیاد بین راننده‎های مسافربرشخصی و تاکسیرانی شده است.

حتی بخشی از شهر گرگان نیز به تصرف مسافربران شخصی درآمده مثل خیابان «گلشهر» و «بلوار صیاد» که درگیری‎هایی نیز در این محورها بین رانندگان تاکسی و شخصی برای مسافربری گزارش شده است.

این بی‎سروسامانی از آنجا دردناک‎تر می‎شود که بیان شده حتی از استان‎های دیگر افرادی خانه‎های تیمی کرایه می‎کنند و در گرگان به مسافربری اقدام می‎کنند، رانندگان تاکسی معتقد هستند که با پیگیری‎هایی که داشتند برخی از این افراد تعرض‎های اجتماعی نیز به ویژه برای بانوان شهر به وجود آوردند و پرونده‎هایی نیز در دادستانی استان شکل گرفته شده که با پیگیری‌های ما این موضوع رد هم نشده است.

حالا در مجموعه خبرگزاری فارس به سراغ مسؤولان امر رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، فرماندار رفتیم و پیگیری‎های خبرگزاری فارس هم با مجموعه رئیس پلیس راهور استان ادامه خواهد داشت تا ببینم شرایط ساماندهی تاکسی و عدم اجرای مصوبات برای ساماندهی وضعیت تاکسی در شهر گرگان چیست؟.

البته در اجرای قانون جدیت لازم از سوی مسوولان عنوان شده  و به ویژه رئیس کل دادگستری استان تاکید کردند که باید قوانین اجرایی شود و همچنین دادستان مرکز استان به پیگیری این موضوع از معاونت پیشگیری عنوان داشتند ولی آن چیزی که مسلم است هنوز اهتمام لازم برای برخورد با مسافربران شخصی در گرگان  وجود ندارد.

برخی مسئولان نیز فلش پیکان عدم این برخوردها را به موضوع بیکاری در جامعه قرار دادند ولی آیا راهی برای ایجاد توازن و ساماندهی مسافربران شخصی و تاکسی در گرگان وجود ندارد؟ به این سوال خبرگزاری فارس با پیگیری‎های خود از مسؤولان در خصوص ساماندهی مسافربران شخصی به زودی پاسخ خواهد داد و قطعا انتظار می‎رود به ویژه از اعضای شورای شهر گرگان که شاید به خاطر مسائل اجتماعی پای ساماندهی مسافربران شخصی در گرگان نیامدند پیگیری دغدغه‎های رانندگان تاکسی باشند و اجازه ندهند حق رانندگان تاکسی پایمال شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار