سرپرست آبفا گلستان گفت: پدیده استفاده از انشعابات غیرمجاز آب در برخی نقاط شهرهای گلستان وجود دارد که رفع این معضل مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی اصولی است.

«انشعابات غیرمجاز آب» پدیده جدید در برخی شهرهای استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، ابوالفضل رحیمی در خصوص ارزش و اهمیت جایگاه آب در قرآن کریم اظهار کرد: سرچشمه همه موجودات زنده و حیات آنان از آب است.
وی با تاکید بر اینکه  با وجود بارندگی‌های اخیر از لحاظ وضعیت سفره‌های آب‌های زیرزمینی در شرایط خوبی نیستیم، تصریح کرد: 90  درصد آب شرب شهرها و شهر گرگان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود در گذشته عمق چاه‌ها از  100 متر تا 150 متر حفاری و با آبدهی بیش از  20 لیتر بر ثانیه به آب شرب می‌رسیدیم که به علت خشکسالی‌ها امروزه عمق چاه‌ها به بیش از 250 متر الی 300 متر با آبدهی حدود  13 لیتر بر ثانیه رسیده‌ایم که باید مورد توجه قرار گیرد.
رحیمی عنوان کرد: پدیده استفاده از انشعابات غیرمجاز آب در برخی نقاط شهرهای گلستان وجود دارد که رفع این معضل مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی اصولی است و نوعی اجحاف در حق مشترکان قانونمند است و موجب تضییع حقوق بیت‌المال می‌شود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خاتمه از مردم شریف استان خواست تا در مصرف آب مدیریت کافی داشته باشند تا انشاالله مشکلی برای استفاده از این نعمت الهی نداشته باشیم و بتوانیم این گوهر حیات را برای نسل آتی حفظ کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار