هلاکو گفت: امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش دام سبک را در استان شاهد هستیم به طوری که دام سبک استان به جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار راس رسیده است.

افزایش ۳۰ درصدی دام سبک در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامعلی هلاکو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در استان گلستان با برنامه‎ریزی‎های انجام شده شاهد توسعه قابل توجه دام سبک به ویژه گوسفند هستیم.

 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: اطلاعات ما در استان مبنی بر افزایش قابل توجه تعداد دام است که نوید بخش تولید گوشت قرمز به میزان قابل توجه در استان و کشور است.

 

هلاکو افزود: در این بخش در سال گذشته تسهیلات بانکی خوبی به استان گلستان تزریق شده است و بهار امسال نیز شاهد بارش‎های خوبی در استان بودیم و مراتع استان نیز نسبت به سال‎های گذشته تولید علوفه‎ بسیار خوبی داشته است.

 

وی بیان کرد: در روستاهای استان نیز شاهد ایجاد گله‎های کوچک و بزرگ در استان هستیم و امسال با توجه به بارش‎های انجام شده دامداران ما نسبت به کشت علوفه اقدام کردند و بر این اساس دامپروری خود را توسعه دادند.

 

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان متذکر شد: امسال بیش از 30 درصد افزایش دام سبک را در استان شاهد هستیم به طوری که دام سبک استان به جمعیت یک میلیون و 900 هزار راس رسیده است.

 

هلاکو یادآور شد: در اواخر سال گذشته در رسانه‎ها اعلام کردیم که بره‎های ما در وزن 30 تا 35 کیلوگرم ذبح می‎شوند و درخواست داشتیم که با توجه به اینکه کشور نیاز به گوشت قرمز داشت از ظرفیت نژادهای بدنی استان استفاده شود و با اطلاعاتی که از کشتارگاه‎ها گرفتیم وزن کشتار از 30 تا 35 به 50 کیلوگرم رسیده است و اثرات مثبت آن را در بازار شاهد هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار