استاندار گلستان گفت: به دنبال ثبت چهارمین اثر تاریخی و طبیعی «دیوار دفاعی گرگان» به طول 200 کیلومتر در فهرست جهانی یونسکو هستیم.

75 هکتار از اراضی گلستان درختکاری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس ظهر امروز در جمع  خبرنگاران از تکمیل اثر تاریخی استان گلستان برای ثبت جهانی در فهرست یونسکو خبر داد و اظهار کرد: بعد از دیوار چین بزرگترین دیواری که دست‌ساز انسان است دیوار دفاعی گرگان به طول 200 کیلومتر است که به دنبال ثبت این اثر به عنوان چهارمین اثر تاریخی و طبیعی در فهرست جهانی یونسکو هستیم.

وی با بیان اینکه 20 درصد از جنگل‌های هیرکانی در سه منطقه جهان‌نما، پارک ملی گلستان و افراتخته علی‌آبادکتول قرار دارد، تصریح کرد: به دنبال توسعه این مهم از طریق طرح‌های حفاظتی و احیایی هستیم.

* 75 هکتار از اراضی گلستان درختکاری می‌شود

استاندار گلستان از تداوم اجرای طرح‌های خروج دام از جنگل و طرح تنفس جنگل خبر داد و افزود: 500 هزار هکتار در برنامه پنج ساله قرار شد در استان‌ها درختکاری شود که سهم استان گلستان 75 هزار هکتار است.

حق‌شناس بر لزوم اجرای طرح‌های گردشگری با الزامات محیط زیست در استان گلستان تاکید کرد.

* ثبت 310 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز گفت: استان آماده برپایی جشن ملی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار یونسکو است.

ابراهیم کریمی با بیان اینکه جنگل‌های «هیرکانی» حدود 2 میلیون هکتار وسعت دارد، ابراز کرد: 310 هزار هکتار از جنگل‌های «هیرکانی» به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

وی بیان کرد: قرار است جنگل‌های «هیرکانی» ثبت شده در آثار یونسکو سال به سال افزایش یابد و مردم برای حفظ، احیا و توسعه آن در خط مقدم قرار دارند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار