رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: محدودیت پذیرش دانشجو توسط دانشگاه آزاد اسلامی با قانون اساسی منافات دارد.

محدودیت پذیرش دانشجو توسط دانشگاه آزاد اسلامی با قانون اساسی منافات دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در واکنش به اخباری مبنی بر سپرده‌شدن پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به وزارت علوم، اظهار کرد:  این اقدام با قانون اساسی منافات دارد.

وی افزود: قانون اساسی برای اینکه بار دولت در بخش‌های مختلف کاهش پیدا کند اجازه داده تا بخش خصوصی ازجمله آموزش ورود پیدا کند، دانشگاه آزاد اسلامی هم به همین نیت ساماندهی و تأسیس‌شده که در بخش آموزش باری از دوش دولت بردارد و اکنون نیز مصداق این مفهوم را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان یادآور شد: انتظار می‌رود که همه دولت‌ها در این شرایط که دانشگاه آزاد اسلامی سعی می‌کند خود را در تراز انقلاب اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام(ره) مجدداً ارزیابی کند، کمک کنند نه اینکه با تصمیمات و ضوابط دست و پاگیر و سختگیری‌های بیش‌ازحد به دنبال تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی باشند.

طاهری با یادآوری این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی از بازوان علمی نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی تضعیف شود، دود آن به چشم مردم و مسئولان می‌رود و انتظار این است که اگر از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت نمی‌کنند، چوب لای چرخ نگذارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار