استاندار گلستان گفت: این استان با کمبود سه هزار و ۷۹۳ تخت بیمارستانی روبه‌رو است که باید سالانه بیش از ۶۳۰ تخت جدید در استان اضافه شود.

کمبود ۳۷۹۳ تخت بیمارستانی در گلستان

 گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دسترسی مردم به خدمات و امکانات درمانی یکی از برنامه‌های جدی دولت بوده که تا کنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است. با اینحال استان گلستان هنوز در زمینه تعداد مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی با کمبود مواجه است.

وی افزود: مجموع تخت‌های بیمارستانی موجود در استان گلستان در حال حاضر حدود دو هزار و 720 تخت است که این تعداد باید تا سال 1404 به 6 هزار و 522 تخت افزایش پیدا کند.

استاندار گلستان بیان داشت: اکنون گلستان با کمبود سه هزار و 793 تخت بیمارستانی روبه‌رو است که باید سالانه بیش از 630 تخت جدید در استان اضافه شود.

وی یادآور شد: کاری که باید در 6 سال آینده در این زمینه انجام شود بیشتر از کارهایی است که در طول 3، 4 دهه گذشته انجام شده است. بنابراین رسیدن و تحقق این چشم‌انداز تنها با اتکا به اعتبارات دولتی بعید است.

حق‌شناس ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید برای ارائه افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و سرمایه‌گذاران خوبی جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: با برآورد کنونی برای رسیدن به افق چشم‌انداز 1404 در زمینه تخت‌های بیمارستانی به سه هزار و 793 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد میدان نشوند نمی‌توان کار چندانی انجام داد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار