آیت‌الله نورمفیدی گفت: زکات در جهت توسعه و پیشرفت استان و روستاها هزینه شود.

زکات در مسیر توسعه روستاها و استان هزینه شود

 گزارش گلستان ۲۴؛ «آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی» امروز(یکشنبه ۳ شهریور) در همایش زکات استان گلستان اظهار کرد: مسئله زکات از شئون حاکمیت اسلامی است، با توجه به اینکه حاکمیت اسلامی نهادی را برای جمع‌آوری زکات معرفی کردند مردم زکات خود را به این نهادها تحویل دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: توصیه می‌شود زکات‌های هر محل در خود آن محل هزینه شود و وعده ای که دولت‌ها نیز ارائه کرده بودند تا معادل آن چیزی که مردم زکات می‌دهند برای توسعه روستاها اختصاص دهند، عملی شود.

 


آیت‌الله نورمفیدی متذکر شد: درخواست دارم که رئیس شورای عالی  زکات کشور این وعده دولت را برای کمک به توسعه روستاها ارائه کرده بود پیگیری کنند و این مهم منجر به تشویق بیشتر مودیان زکات می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: زکات منجر به پاکی مردم می‌شود و زکات یکی از موضوعاتی است که دلبستگی را به مال دنیا از انسان می‌گیرد و منجر به رشد تعالی انسان می‌شود.


آیت‌الله نورمفیدی متذکر شد: از همه کسانی که در امر این فریضه الهی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم برای رضای خدا این کار را توسعه دهند‌.

 

وی گفت: امیدواریم زکات در جهت توسعه و پیشرفت استان و روستاها در زمینه‌های مختلف و انجام کارهایی که به ویژه منجر به توسعه استان می‌شود هزینه کرد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار