رئیس شورای عالی زکات:

آیت الله تقوی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در خط مقدم مبارزه جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: اقلام معیشتی در حوزه جهاد کشاورزی تولید می‎شود و وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت مردم است.

جهاد کشاورزی در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی قرار دارد

 گزارش گلستان ۲۴؛ «آیت‎الله سید رضا تقوی» امروز(دوشنبه 4 شهریور) در نشست صمیمی با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گلستان در هفته دولت اظهار کرد: یکی از ویژگی‎های برجسته انسان‎های مومن فرصت شناسی است و انسان مومن بار سعادت و کمال خود را توشه عمر خود می‎کند.

 

رئیش شورای عالی زکات ادامه داد: شهدا، امام (رحمه الله علیه) و انقلاب اسلامی برای ما فرصت به وجود آورده و از این فرصت باید در راستای خدمت استفاده کنیم.

 

آیت‎الله تقوی یادآور شد: انسان مومن فرصت‎ها را به خوبی درک می‎کند و در طول دوران زندگی فرصت‎ها به وجود می‎آید و پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) تاکید داشتند که از این فرصت‎ها استفاده کنیم.

 

وی افزود: سرمایه عمر ارزشمندترین سرمایه‎ای است که در اختیار انسان قرار می‎گیرد و متاسفانه برای عمر و وقت خود ارزش قائل نیستیم.

 

رئیس شورای عالی زکات بیان کرد: انسان مومن برای عمر خود برنامه دارد تا از طول زندگی خود بهره ببرد چرا که عمر انسان برگشت پذیر نیست.

 

آیت‎الله تقوی خاطرنشان کرد: یکی از انسان‎هایی که از عمر خود بهترین بهره را بردند شهدا بودند، زمانی که کیان کشور و اسلام در خطر بود شهدا به ندای امام خمینی(رحمه الله علیه) لبیک گفتند و ایثار جان کردند و ملت را از ذلت رها کردند.

 

وی افزود: در شرایط تحریم هستیم، دشمن نیز این موضوع را متوجه شده که نمی‎تواند با حمله نظامی به ما تسلط پیدا کند و به گفته مقام معظم رهبری دوره «بزن و در رو» به پایان رسیده است.

 

رئیس شورای عالی زکات تاکید کرد: آمریکا در منطقه 37 پایگاه نظامی دارد و می‎داند که در تهاجم‎های نظامی این پایگاه‎ها در خطر حمله موشکی ایران قرار دارد و از سویی نفوذ ایران در منطقه منجر به آن شده و لذا حمله نظامی آنها به ایران منتفی است.

 

آیت‎الله تقوی خاطرنشان کرد: امکان حمله نظامی به ایران وجود ندارد، راهبرد بعدی آمریکا این است که بتواند با تحریم ایران را در شرایط خاصی قرار دهد و به دنبال این هستند که میزان فروش نفت ایران را به صفر برسانند و حتی دارو در اختیار ایران قرار ندهند و یکی از راهبردهای دیگری که دنبال می‎کنند ایجاد اغتشاشات در دورن کشور است.

 

وی بیان کرد: از سال فتنه 77 و سال 88 راهبرد آمریکا برای ایجاد اغتشاشات در کشور وجود داشته و از عوامل دست‎نشانده خود در دورن کشور به این منظور استفاده می‎کنند تا مردم را ناامید کنند و در برابر نظام قرار دهند.

 

رئیس شورای عالی زکات به ایجاد گروهک تروریستی داعش و گروه‎های تکفیری در منطقه توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا به دنبال این بودند که یک اسرائیل دیگر در کنار جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورند که با درایت مقام معظم رهبری و جانفشانی سربازان رشید اسلام این مهم محقق نشد.

 

آیت‎الله تقوی گفت: در دوران تحریم درست است که توپ و گلوله‎ای شکلیک نمی‎شود اما مبارزه، جهاد و جنگ وجود دارد و صحنه جنگ از نظامی به اقتصادی تغییر شکل پیدا کرده است.

 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بیان کردند که تولیدکنندگان سربازان جنگ اقتصادی هستند که در خط مقدم در حال مبارزه با دشمنان قرار دارند، یکی از چیزهایی که در زمان تحریم مورد توجه دشمن است و بر روی آن موضوع متمرکز شده تا نارضایتی به وجود بیاورد مسئله معیشت و اقلام معیشتی مردم است.

 

رئیس شورای عالی زکات با بیان اینکه جهاد کشاورزی در خط مقدم مبارزه جنگ اقتصادی قرار دارد، عنوان کرد: اقلام معیشتی در حوزه جهاد کشاورزی تولید می‎شود و وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت مردم است و با تلاش کارکنان جهاد کشاورزی، همت کشاورزان، مدیریت علمی و راهنمایی‎های فکری و تخصصی در کشور تامین می‎شود.

 

آیت الله تقوی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در جنگ اقتصادی موفق بوده و شاهد آن بازار است و در حوزه محصولات کشاورزی در بازار کمبودی نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی ما به تدریج علمی می‌شود و علمی‌ترین وزارتخانه در بین وزارتخانه‌ها جهاد کشاورزی است و این مهم منجر به آن می‌شود که تا ۱۰ سال آینده به عنوان یک قطب کشاورزی در منطقه جمهوری اسلامی مطرح شود.

 

رئیس شورای عالی زکات ادامه داد: میلیون تن محصولات باغی و زراعی در کشور داریم و اگر نهضت علمی در این بخش ایجاد کنیم می‎توانیم رقم تولیدات را بسیار بالاتر ببریم.

 

آیت‎الله تقوی خاطرنشان کرد: یک میلیون تن روغن خوراکی و صنعتی در کشور در طول سال نیاز داریم و نزدیک به 300 هزار تن تولیدات روغن ما است و اگر این کشت را توسعه دهیم می‎توانیم به خود کفایی برسد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار