از امروز در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از آغاز ثبت‎نام کارفرمایان از هزار نفر از کارجویان و فارغ‎التحصیلانی که آموزش‎های مهارتی لازم را فرا گرفتند خبر داد.

ثبت‎نام کارفرمایان از کارجویان آغاز شد/ کارجویان 400 هزار تومان حقوق می‎گیرند

 به گزارش گلستان 24،  امرالله عباسی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته تعاون اظهار کرد: در طرح کارورزی فارغ‎التحصیلان دانشگاهی یک‎هزار شغل هدف‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: کارفرمایان مراکز آموزشی با ثبت‎نام در سایت و اخذ مجوز آموزشی از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‎ای می‎توانند نسبت به جذب کارآموز و کارجو در فضای کسب و کار مبادرت کنند.

ثبت‎نام کارفرمایان از کارجویان

کارجویان از شش ماه تا یک‌سال بیمه می‎شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه کارجویان از شش ماه تا یک‌سال بیمه می‎شوند، افزود: کارجویان ماهانه 400 هزار تومان حقوق می‎گیرند و بیمه حوادث نیز خواهند شد که از این مبلغ 200 هزار تومان توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و 200 هزار تومان توسط کارفرما پرداخت می‎شود.

عباسی با اشاره به اینکه کارجویان با فعالیت در محیط کاری از سابقه کار برخوردار می‎شوند، اظهار کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان نیز اعلام آمادگی کرده تا آموزش‎های تخصصی و تکمیلی را به کارجویان و متقاضیان علاقمند ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان، کارجویان و کارگران با قوانین و مقررات کسب و کار آشنا نیستند، گفت: جامعه هدف در ابتدا نسبت به آموزش‎های کسب و کار اقدامات لازم را فرا می‎گیرند.

اکثر کارجویان مهارت کاربردی ندارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه نسبت به آسیب‌شناسی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مبادرت شده است، تصریح کرد: اکثر کارجویان از لحاظ تئوریک در جایگاه خوبی قرار دارند اما از نظر کاربردی ضعیف هستند.

عباسی بیان داشت: بخش خصوصی به دلیل فشارهای ناشی از تحریم و هدفمندی یارانه‎ها توانایی آن را ندارد که زمینه اشتغال را با توجه به دغدغه‎های موجود فراهم کند.

وی هفته تعاون را فرصتی برای شناساندن فعالیت‎های بخش‎های مختلف تعاون عنوان کرد و گفت: فرهنگ غنی اسلامی به مشارکت و تعاون تاکید فراوانی داشته است و به تجربه نیز ثابت شده جوامعی که به صورت جمعی کار می‎کنند در توزیع عادلانه ثروت و پیش‌گیری از تجمع ثروت در دست افراد فرصت‎طلب عملکرد خوبی دارند.

7 راهبرد کلیدی بخش تعاون در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در هفته تعاون توجه مردم، رسانه‎های جمعی و مسئولان به اهمیت بخش تعاون جلب می‎شود توانمندی تعاونی‎ها به جامعه ارائه و قابلیت‎ها به منصه ظهور و بروز می‎رسند، تعاونی‎های استان گلستان در بخش‎های مختلف اقتصادی، کشاورزی، خدمات، صنعت، حمل و نقل به طور جدی ایفای نقش می‎کنند.

عباسی هفت راهبرد کلیدی را جزو نقشه راه این اداره‌کل برای دستیابی به اهداف پیش‎بینی شده یاد کرد و گفت: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی در تعاونی، تحکیم تعاملات بین‎شبکه‎ای، تامین مشوق‎ها و منابع مالی، توسعه بازار و تقویت برند تعاونی، نظارت بر تعاونی از جمله این اهداف راهبردی است.

ارسال نظر

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    در یک اقدام خدا پسندانه و تحسین برانگیز:
    فرهنگی شهر خان ببین وام صندوق تعاون خود را به هنرستان محل خدمتش اهدا کرد

    http://www.absharnews.ir/?p=7486

آخرین اخبار