رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های گمیشان و ترکمن از رفع تصرف افزون بر ۱۴ هزار متر مربع زمین‌های ساحلی دریای خزر در حوزه خلیج گرگان واقع در غرب استان گلستان خبر داد.

افزون بر ۱۴ هزار متر از ساحل خلیج گرگان رفع تصرف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرزاد ساتقلی امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۷۶۷ مترمربع از زمین های واقع در پلاک هشت اصلی بخش سه بندرترکمن که جزو اراضی مستحدث دریای خزر در حوزه روستای قره سو بود؛ خلع ید و به اراضی ملی بازگردانده شد.

عقب نشینی دریای خزر در محدوده خلیج گرگان سبب شده تا برخی افراد اراضی مستحدث ساحلی را به املاک خود الحاق کنند؛ موضوعی که در شهرستان گمیشان بیش از سایر مناطق وجود دارد.

خلیج گرگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار بوده و دارای امتداد شرقی - غربی است.

خلیج گرگان از لحاظ اقتصادی و اکولوژیکی دارای اهمیت بوده و در تکثیر آبزیان، ماهیان استخوانی و غضروفی و جذب پرندگان مهاجر زمستانی نقش مهمی دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های گمیشان و ترکمن همچنین گفت: در اجرای احکام صادره از اجرای احکام دادگستری شهرستان گمیشان و با حضور نماینده نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی ۵.۵ هکتار از اراضی ملی واقع در پلاک چهار اصلی بخش هفت در روستای سقرتپه آق قلا نیز خلع ید شد.

 روستای سقرتپه در تقسیمات کشوری در حوزه استحفاظی شهرستان آق قلا قرار دارد اما از نظر مدیریت منابع طبیعی زیر نظر اداره منابع طبیعی گمیشان و بندرترکمن است.

اقلیم و طبیعت استان گلستان طی سالیان اخیر از زمین‌خواری اعم از ساحل، جنگل و منابع طبیعی آسیب زیادی دیده است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار