محبت علی عودی از جمله سرداران شهید دفاع مقدس از خطه گلستان با جهاد مخلصانه‌ خود سهم بسزایی در راه اندازی نهادهای انقلابی شهر کلاله بویژه جهاد سازندگی داشت.

شهید عودی، سرداری جهادگر از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ شهید عودی با شروع جنگ تحمیلی لباس رزم پوشید و راهی خط مقدم شد و در همان آغازین روزهای حضورش در بخش مخابرات سروآباد واقع در جبهه غرب کشور مشغول خدمت شد و به گفته همرزمانش در انجام ماموریت های محوله جدیت زیادی از خود نشان داد.

جانفشانی محبت علی در مبارزه با متجاوزان باعث شد تا پس از مدتی از سوی سردار احمد متوسلیان به فرماندهی سپاه پاسداران سروآباد منصوب شود؛ او در طول حضورش در این منطقه به گونه ای با رزمندگان اعزامی و پیشمرگان مسلمان کُرد عمل کرد که همواره با ایشان به عزت و احترام رفتار می شد.
شهید عودی همچنین پس از مدتی به دلیل اهمیت محور سرو آباد – مریوان در دوران دفاع مقدس، به فرماندهی این محور راهبردی منصوب می شود.

محبعلی پس از انجام مامورهای متعدد در خطه خونین کردستان سرانجام در کنار جاده‌ اصلی سنندج ـ مریوان در روستای "یناباد" در درگیری با عوامل گروهک های ضد انقلاب و بر اثر اصابت ترکش به سر در تاریخ پنجم مهر سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نایل شد.

زندگی محبت علی

محبت علی ۱۷ شهریور سال ۱۳۴۰ در روستای" بانیال" شهرستان کلاله به دنیا آمد؛ او در طول تحصیل از دانش آموزان ممتاز بود؛ همزمان با وارد شدن به دبیرستان در رشته‌ علوم تجربی از طریق شرکت فعال در نشست های شبانه‌ مذهبی سمت و سوی زندگی خود را جهت بخشید؛ سال ۱۳۵۷ در آزمون سراسری پذیرفته و دانشجوی دکترای رشته‌ دامپزشکی شد.

هم کلاسی های او در دانشگاه تهران در پیامی از وی اینگونه یاد کرده اند:
شهادت در راه حسین (ع) چونان آب گوارایی است که در عطش تابستان برکام تشنه کامی ریخته شود و شهید بزرگوارمان "محبت علی عودی" عاشق تشنه کامی بود که هیچ چیز جز شربت گوارای شهادت هُرم سوزاننده عشقش را فرو نمی نشاند، هم او بود که در این وانفسای روزگار ستم، که شرق و غرب نابودی حق را کمر بسته اند، با شهادت قهرمانانه‌ خود مشت آهنین بر فرق ستمکاران کوبید.

مزار این سردار شهید دفاع مقدس در گلزار شهدای شهر کلاله قرار دارد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار