استاندار گلستان با بیان اینکه راه توسعه کشور از مدارس می‌گذرد، گفت: امسال ۱۰۰ مدرسه در استان گلستان ساخته خواهد شد و اگر این روند ادامه داشته باشد تا ۲۵ سال آینده همه مدارس استان نوسازی می‌شود.

۱۰۰ مدرسه امسال در استان گلستان احداث می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه خیّر ساز فرمد3 در گرگان اظهارداشت: باید بتوانیم با استفاده صحیح از امکانات، دانش‌آموزانی باسواد از نظر فرهنگی و اجتماعی به جامعه تحویل دهیم.

وی افزود: اگر مدارس آباد باشد، شهر و روستای ما هم رونق خواهد گرفت و آبادانی مدرسه به معنای یک مدرسه خوب نیست بلکه معلمان و نوع آموزش هم نقش دارد.

استاندار گلستان اظهار کرد: امروز سواد تنها خواندن و نوشتن نیست بلکه توانایی زندگی جمعی و کارگروهی و مشورت بوده که آن را باید به دانش آموزان آموخت.

حق‌شناس با بیان اینکه امسال 100 مدرسه در استان ساخته می‌شود، گفت: 2 هزار و 500 مدرسه در استان داریم که اگر سالی 100 مدرسه توسط دولت و خیران ساخته شود ظرف 25 سال همه مدارس ما نوسازی خواهند شد.

وی افزود: مدرسه خیر ساز فریدون مدنی(فرمد3) در سال 94 کلنگ‌زنی و ساخت آن آغاز شد که از سال 97 با همکاری نوسازی مدارس و اعتبارات دولتی، کار ساخت تسریع یافت و در مدت یک سال تکمیل شد.

این مدرسه، سومین مدرسه این خیّر، فریدون مدنی است که با حمایت و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس گلستان، در خیابان حضرت ولی عصر (عج) گرگان به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه 18 کلاس درس و 10 فضای جنبی مانند کتابخانه و نمازخانه دارد و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان ساخته شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار