سلمانی با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: مراکز سالمندی در سال‌های اخیر در استان گلستان افزایش یافته است.

افزایش مراکز روزانه سالمندی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «کمال سلمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: راه اندازی بنیاد فرزانگان یا سرای سالمندی در شهرستان های استان گلستان یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی است و این کانون پاتوقی برای سالمندان به شمار می رود و در آن کلاس های قرآن، اردوهای تفریحی و برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

 

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان ادامه داد: افراد معلول نیز تحت قانون جدید سالمندی قرار گرفتند و به آن‌ها بر اساس این قانون خدمات رسانی می شود.

 

وی افزود: مراکز شبانه روزی سالمندان در استان وجود دارند که سالمندانی که فاقد سرپرست هستند نگهداری می کنند و بهزیستی همچنین به سالمندانی که دارای مشکلات بینایی و شنوایی هستند خدمات ارائه می کند.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان گفت: از مجموع ۱۴۵ هزار سالمند در استان گلستان  ۹ هزار سالمند در  چهار شهرستان در مراکز بهداشت مورد معاینه و غربالگری شنوایی، بینایی و شنوایی قرار گرفته اند و ۳۵۰ نفر از این تعداد با معاینات گوش و چشم خدمات سالمندی از ما دریافت کردند.

 

سلمانی با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، متذکر شد: مراکز سالمندی در سال‌های اخیر در استان گلستان افزایش یافته و در استان گلستان مرکز روزانه و چهار بنیاد فرزانگان وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار