رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از پرداخت ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی خبر داد.

پرداخت بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ طلوعیان مدیر کل صمت گلستان در دویست و بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان گفت: امسال بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان پرداخت شده است.

او ضمن بیان این که در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سالجاری استان گلستان در جایگاه پنجم کشور قرار دارد، گفت: از ابتدای شهریور ماه سالجاری که اعتبارات رونق تولید سال ۹۸ ابلاغ شده است ۱۸۷ طرح جهت اخذ ۱۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به تصویب کارگروه رسیده است.

طلوعیان ادامه داد:این طرح‌ها برای بررسی و پرداخت به بانک‌های استان معرفی شده اند که ۳۹ طرح و واحد تولیدی استان بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات این طرح را دریافت کرده اند.

به گفته او در سالجاری همچنین پرداخت مستقیم بانک‌های استان به واحد‌های تولیدی مبلغ ۴۶ میلیارد تومان به ۳۵ واحد بوده است.

طلوعیان افزود: با احتساب مبلغ انتقالی سال ۹۷ که بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به ۴۸ واحد بوده در مجموع امسال ۱۲۲ واحد و طرح تولیدی موفق به اخذ ۳۹۶ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌های استان شده اند.

طلوعیان همچنین با اشاره به مصوبات پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی از محل تبصره ۱۸ گفت: از محل این طرح نیز تا کنون ۵ طرح مبلغ ۵۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده اند که در این بخش نیز استان رتبه ۱۱ کشور را دارا می‌باشد.

او ادامه داد: تا کنون ۱۶۵ طرح استان نیز جهت دریافت ۵۳۸ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و نوسازی به بانک‌های استان معرفی شده اند که ۲۸ واحد موفق به اخذ ۶۵.۷ میلیارد تومان تسهیلات این طرح شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص تعداد جلسات برگزار شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در هشت ماهه سالجاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل نیز گفت: در هشت ماهه سالجاری تعداد ۶۹ جلسه کارگروه در استان برگزار شده که حاصل آن ۸۸۹ مصوبه برای رفع موانع تولید و تسهیل آن بوده است، در حالیکه در همین مدت طی سال گذشته تعداد ۴۷ جلسه با ۴۸۵ مصوبه داشتیم.

در این جلسه مشکلات تعدادی از واحد‌های تولیدی بررسی و دستورات لازم جهت رفع مسائل آنان صادر شد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار