با گذشت ۵ روز از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در عملیاتی تروریستی، مردم مناطق گوناگون استان گلستان با برگزاری آیین و مراسم‌های گوناگون همچنان سوگوار "سردار دل‌ها" هستند.

گلستان همچنان سوگوار سردار سلیمانی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ برگزاری مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام و جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی که از روز جمعه آغاز شده همچنان در شهرها و روستاهای گلستان ادامه دارد.

برپایی تجمع خودجوش، راهپیمایی در اعلام انزجار از جنایت تروریستی آمریکا، سیاه پوش کردن سردرخانه ها، چسباندن عکس سردار سلیمانی در مغازه ها و پشت ماشین ها، جلوه های دیگر عزاداری مردم گلستان برای سردار سلیمانی است.

مردم اهل سنت و اقوام گوناگون گلستان هم پیشگام عزاداری سردار سلیمانی هستند و در ویژه برنامه های گرامیداشت شهدای جنایت اخیر حضوری پرشور دارند.

روحانیان و علمای اهل سنت استان گلستان در این ویژه برنامه ها، اقدام جنایت آمیز آمریکا در ترور سردار سلیمانی را محکوم می کنند.

محمد امین آخوند صفری امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله گفت: شهادت آرزوی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بود و ایشان با شهادت اجر رشادت های خود برای جهان اسلام را گرفت.

آخوند محمد امین آدینه امام جمعه اهل سنت بخش پیشکمر کلاله هم با تاکید بر ادامه داشتن راه سردار سلیمانی گفت: دشمنان نظام و انقلاب بدانند که نام و یاد سردار سلیمانی و راه و روش وی در میان ما ایرانیان زنده خواهد ماند.

برپایی خیمه های عزا از دیگر نشانه های سوگواری اهل سنت گلستان برای شهادت سردار سلیمانی است.

همچنین شهرداری و شورای شهر کلاله برای گرامیداشت یاد و نام سردار سلیمانی یکی از بلوارهای اصلی این شهر را به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرد.

برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت سردار سلیمانی در استان گلستان همچنان ادامه دارد و این آیین ها با مشارکت مردمی و حضور همه اقشار برپا می شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار