​لطفی زاده گفت: در استان گلستان ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد و ۵ هزار نفر در این باغات مشغول فعالیت هستند.

وجود ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی لطفی زاده» امروز(شنبه 28 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: زیتون در دنیا نشانه ای از صلح است و نمایانگر ثروت در هر کشور به شمار می رود و در استان گلستان قدمت زیتون به 2 هزار سال می رسد.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در استان گلستان 10 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد و 5 هزار نفر نیز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

 

لطفی زاده بیان کرد: سالانه 7 هزار تن زیتون در استان گلستان برداشت می شود و اکثر زیتون ها در استان گلستان به شکل دیم کاری است.

 

وی افزود: در استان گلستان به طور میانگین در هر هکتار 2 تن و 200 کیلوگرم باغات زیتون عملکرد دارد و هر ساله 500 تن روغن و 4 هزار تن کنسرو از زیتون استحصال می شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان 2 میلیون اصله نهال شناسنامه دار وجود دارد و ارزش افزوده باغات زیتون استان گلستان بالغ بر 140 میلیارد تومان برآورد می شود.

 

وی به ویژگی درختان زیتون اشاره کرد و گفت: درخت زیتون توانایی تحمل خشکی را دارد و در شرایط سخت امکان رشد آن فراهم است و به دنبال این هستیم که 50 درصد از مجموع 110 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان گلستان زیتون غرس شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار