توزیع بیسکویت و بسته‌های بهداشتی در مدارس مناطق محروم گرگان و آق‌قلا، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان و تدوین پیش‌نویس استاندارد ملی رشته سوزن‌دوزی شاهکوه از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

خبرهای کوتاه روز یکشنبه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ ۵۲ هزار و ۸۰۰ بسته بیسکویت و ۵۹۲ بسته بهداشتی شامل شامپو، مسواک، خمیردندان، لیوان آبخوری، کرم دست و صورت، لباس زیر، جوراب و مایع دستشویی توسط نمایندگان موسسه بین المللی کاریتاس بین مدارس مناطق محروم و کم برخوردار گرگان و آق قلا توزیع شد.

**

فرماندار آق قلا گفت: با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و اجرای برنامه های شاد برای شهروندان و مسافران نوروزی، چهار جشنواره نوروزگاه و دهکده گردشگری همزمان با آغاز سال جدید در آق قلا برپا می شود.

**

فرماندار گمیشان گفت: همزمان با دهه فجر ۱۰۶ پروژه عمرانی و۲۱۳ طرح اقتصادی، اشتغالزایی وتولیدی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

دستمرد بیان کرد: با افتتاح واحدهای صنعتی گمیشان در دهه فجر ۵۶۸ نفر مشغول کار خواهند شد.

**

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان از برگزاری دوره های مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف توانمندسازی جوانان در ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: در مرحله اول این دوره در استان ۴۸ نفر آموزش دیدند که اکثر شرکت کنندگان موفق به قبولی در آزمون شدند.

**

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تدوین پیش‌نویس استاندارد ملی رشته سوزن‌دوزی شاهکوه و ارسال آن به سازمان استاندارد خبر داد و گفت: مدون کردن ویژگی‌ محصولات بومی استان، امکان برندسازی محصولات تولیدشده مطابق با استاندارد ملی، امکان صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده برای صنایع‌دستی در بازارهای داخلی و خارجی از طریق اخذ و تبلیغ نشان استاندارد و جلوگیری از تولید محصولات صنایع‌دستی بی‌کیفیت و غیراستاندارد در استان ازجمله مزایای تدوین استاندارد رشته‌های صنایع‌دستی است.

**

همزمان با دهه فجر بسته های حاوی لوازم ورزشی و لوازم التحریر در میان دانش آموزان مدارس محروم مناطق سیل زده شهرستان های بندرترکمن و گمیشان توزیع شد.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: کسانی که فساد و رانت اقتصادی را به دستگاه قضایی اعلام کنند تشویق می‌شوند.

هادی هاشمیان اظهار داشت: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف، جرم اقتصادی و دست اندازی به بیت المال را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ پیامک کنند.

**

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از نبود پنجره واحد برای صدور مجوزها و استعلام ها انتقاد کرد و گفت: در این راستا اقداماتی در استان انجام شده اما هنوز پنجره واحد راه اندازی نشده و همین امر روند شروع به کار و ادامه فعالیت واحدهای تولیدی و بهره بردار به ویژه در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی را دچار مشکل کرده است.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار