مقسمی گفت: در مرکز فوریت پزشکی استان گلستان در سال گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ مورد ماموریت انجام شده که این میزان امسال با رشد ۵۰ درصدی همراه بود.

افزایش ۵۰ درصدی مأموریت فوریت های پزشکی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، « محمد جواد مقسمی» شامگاه امروز (دوشنبه 26 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این روزها صحنه هایی را شاهد هستیم که در دوران دفاع مقدس تداعی می شد و امروز کادر درمانی و پزشکان ایثارگری می کنند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان ادامه داد: منصفانه نیست که عده ای تلاش کادر درمانی را به هدر بدهند و انتظار داریم که مردم نسبت به اقدامات پیشگیرانه در خصوص کرونا عمل کنند.

 

مقسمی بیان کرد: امروز گلستان با همراهی مردم یکی از استان های پیشرو در مقابله با کرونا است و توانستیم روند مبتلایان به کرونا را ثابت نگاه بداریم.

 

وی با بیان اینکه رشد فزاینده بیماری کووید-۱۹ در گلستان مدیریت شده است، گفت: درخواست داریم که مردم از رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال خودداری کنند  و خریدهای عید را انجام ندهند و با این اقدامات ممکن است شرایط استان تغییر کند و درخواست دارم که مردم همراهی داشته باشند تا سال نو را با کمترین حادثه و تلفات انسانی آغاز کنیم.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان یادآور شد: با راه اندازی مرکز تماس 3150 و مرکز مشاوره و اطلاع رسانی از صدا و سیما و راه اندازی نقاهتگاه درصدد کاهش میزان مخاطرات ویروس کرونا هستیم.

 

مقسمی تاکید کرد: در مرکز فوریت پزشکی استان سال گذشته 4 هزار و 600 مورد ماموریت در این ایام انجام شده بود که این تعداد امسال به  بیش از 6 هزار و 800 ماموریت رسیده و 50 درصد رشد داشته است.

 

وی متذکر شد:  در سال گذشته تماس های ما با مرکز فوریت پزشکی 21 هزار مورد بود که امسال به بیش از 50 هزار رسیده و نسبت به سال گذشته  100 درصد رشد داشته است.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تماس های روزانه  به فوریت های پزشکی از یک هزار تماس به دو هزار تماس افزایش یافته و به صورت میانگین  ماموریت های ما از 100 مورد به 300  مورد رسیده است و این بیانگر آن است که تمام همکاران ما در تلاش هستند.

 

مقسمی  متذکر شد: با وجود اینکه بیان می شود که استان گلستان یک استان پرخطر  در شیوع ویروس کرونا بود ولی امروز توانستیم شرایط را مدیریت کنیم و باید این روند ادامه دار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مراسم چهارشنبه سوری حرکت منطقی و مطلوبی نیست و در سال گذشته حوادث تلخی اعم از قطع انگشت و تخلیه چشم داشتیم که امیدواریم در آخرین چهارشنبه امسال با مدیریت خانواده ها شاهد چنین مسائلی نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار