رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با یادآوری انتشار مطالب خلاف واقع و کذب مرتبط با کرونا در شبکه‌های اجتماعی از مردم خواست اخبار صحیح و دقیق را از رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: مردم به شایعات منابع غیررسمی توجه نکنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، دکتر عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه اظهار داشت: در حالیکه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور با تمام توان و جان خدمت گذار مردم هستند؛ انتشار مطالب غیرواقع نه تنها پاسخی نامناسب به زحمات آنها است بلکه موجب تشویش اذهان عمومی نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: از جمله این مطالب غیرواقع، انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی است که در آن با نشان دادن آزمایش سی‌تی‌اسکن فردی بیمار، وی را مبتلا به کرونا معرفی کرده و مدعی شدند او آذر پارسال به دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته است.

وی بیان کرد: این فرد که مبتلا به سرطان روده بود، چند روز قبل در بیمارستان شهید صیاد شیرازی فوت کرد.

وی بیان کرد: تصاویر روز گذشته سی.تی اسکن این فرد موجود است، اما فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به آذر ماه ۹۸ است و نشانه و علایمی از کرونا ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اولین گزارش ابتلا به کرونا در گلستان، روزهای نخست اسفندماه ثبت شد و قبل آن هیچ علامتی از این بیماری در استان مشاهده نشد.

فاضل گفت: در آذرماه پارسال که در این فیلم، زمان ابتلای یک گلستانی به کرونا اعلام شده، نه تنها در استان بلکه در کشور هیچ فردی به این ویروس مبتلا نشده بود که علت آن، شباهت برخیز علایم کرونا با آنفلوآنزا است.

وی ادامه داد:  آنفلوآنزا N۱H۱ شباهت زیادی به کرونا دارد و در اسفند ماه سال قبل هم افرادی با مشکلات حاد تنفسی بستری شدند که نتیجه کرونای همه آن ها منفی بود.

استاندار گلستان چند روز قبل گفته بود که ۱۴ هزار نفر از کادر درمانی استان از زمان شیوع کرونا تاکنون، به‌صورت شبانه روزی در حال تلاش برای مقابله با این بیماری هستند.

علاوه بر ۱۲ مرکز درمانی، ۳ مرکز نقاهتگاهی با ۵۰۰ تخت برای بیمارانی که از وضعیت مناسب تری برخوردار هستند در نظر گرفته شده که این مراکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و خیرین تجهیز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار