رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به کاهش آمار وقوع جرم در استان، گفت: استان گلستان تبدیل به استانی امن برای مردم و ناامن برای متخلفان شده است.

کاهش وقوع جرم در استان گلستان/مرخصی رفتن ۵۰ درصد زندانی‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، هادش هاشمیان بعدازظهر امروز در جلسه فصلی روسا و دادستان‌های سراسر استان گلستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: حفظ کرامت قضات، کارمندان و مردم باید در تمام بخش‌های دستگاه قضایی لحاظ شود و روسا و دادستان‌های سراسر استان باید نظارت کنند تا احترام ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه قضایی حفظ شود.

وی افزود: سلامت دستگاه قضایی در گرو مبارزه با فساد است و باید از طریق مبارزه با مفسدان زمینه ایجاد فساد را از بین ببریم که اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.

هاشمیان تصریح کرد: هیچ فردی در دستگاه‌های اجرایی، قضایی و غیره نباید حیاط خلوتی برای تخلف داشته باشد و باید فضای امنی ایجاد شود.

وی ادامه داد: گلستان تبدیل به استانی امن برای مردم و ناامن برای متخلفان شده و سال گذشته باندهای مختلفی توسط سربازان گمنان امام زمان (عج) کشف و منحل شد که نشان از امنیت استان گلستان است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به سال جهش تولید، گفت: در این سال باید با موانع تولید برخورد جدی داشته باشیم و با مواردی مانند قاچاق، فساد اقتصادیف رشوه و غیره مبارزه کنیم.

هاشمیان افزود: دستگاه‌های اجرایی هم در بسیاری از موارد مسئول هستند و باید با جنگل خواری، کوه خواری و غیره برخورد جدی شود و فرقی نمی‌کند متخلف چه سمتی دارد و این برخوردهای عبرت آور باید رسانه‌ای شوند.

وی با بیان اینکه گلستان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم استانی نمونه است، اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد و سال گذشته 8 هزار و 800 پرونده کیفری و 16 هزار و 450 جرم نسبت به سال 97 در گلستان کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به دوران پسا کرونا گفت: در دوران پس از بحران کرونا ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی فعلی شاهد ورودی پرونده‌های زیادی به دستگاه قضایی باشیم که نیاز است دادستان‌ها از طریق معتمدان نسبت به صلح و سازش این پرونده‌ها اقدام کنند.

هاشمیان افزود: با شیوع کرونا در گلستان 50 درصد زندانی‌های استان در مرخصی به سر می‌برند و دو هزار و 200 نفر هم در انتهای سال گذشته بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه و دادستان کل مشمول آزادی شدند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای حدود پنج هزار پرونده رای جایگزین حبس صادر شد که گلستان را به استانی نمونه در کشور تبدیل کرد و امیدواریم امسال این تعداد افزایش داشته باشد.

به گفته وی، ما حق نداریم فردی که کفالت و وثیقه دارد را راهی زندان کنیم و اکنون 212 نفر با این شرایط در زندان هستند که نباید این اتفاق رخ دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار