مازندرانی گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارگر گلستانی به سامانه مربوط به بیمه بیکاری در ایام کرونا وارد شدند و درخواست غرامت بیمه بیکاری داشتند.

ثبت نام ۱۴۵۰۰ کارگر گلستانی برای دریافت غرامت بیکاری/ پرداخت تسهیلات به کارفرمایان برای حفظ کارگران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» امروز (پنجشنبه 28 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مساعدت به کارگران دولت برای ایام کرونایی و در سه ماه اسفند تا اردیبهشت ماه بیمه بیکاری در نظر گرفته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: تاکنون 14 هزار و 500 کارگر به سامانه مربوط به بیمه بیکاری در ایام کرونا وارد شدند و درخواست غرامت بیمه بیکاری داشتند که از این میزان بیش از ۱۱ هزار درخواست تائید شده است.

 

مازندرانی متذکر شد: همچنین کارفرمایانی که نیروهای خود را در این ایام حفظ کردند دولت طرحی را تهیه کرده که به میزان حقوق کارگر در طول سال بین 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد بانکی پایین به آنها اختصاص می دهد.

 

وی گفت: این طرح به زودی اجرا می شود و کارفرمایان می توانند از این طرح استفاده کنند، برای افرادی که خود بیمه پرداز هستند تامین اجتماعی تا آخر اردیبهشت حق بیمه آنها را امهال کرده و بعدا از این افراد به صورت اقساطی دریافت می کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان یادآور شد: کارت اعتباری خرید به مبلغ یک میلیون تومان نیز در نظر گرفته شده که پیامک آن از شب گذشته به شماره همراه سرپرست خانوار ارسال شده و درخواست داریم افراد یکه این پیامک را دریافت می کنند کد ملی خود را به سامانه 6369 ارسال کنند تا بتوانند از این تسهیلات که از محل یارانه افراد کسر می شود استفاده کنند.

 

مازندرانی ابراز داشت: دولت تصمیم گرفته افرادی که فاقد خودرو، مسکن و شغل هستند به آنها بسته حمایتی از مبلغ 200 تا 600 هزار تومان پرداخت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: طرحی را تامین اجتماعی در قالب ایام غرامت کرونا در نظر گرفته است و کارگرانی با ارائه مدارک که مشخص می کند وی به کرونا مبتلا شده از این غرامت بهره مند شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: سیستم الکترونیکی تامین اجتماعی این آمادگی را دارد که این مدارک را پذیرش کند، مدارکی که کارگران دارند می توانند به صورت 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار