علی اصغر میرزایی از ثبت درخواست قریب به ۱۰۰ کارگر گالیکشی بیکار شده ناشی از بیماری کرونا، در سامانه بیمه بیکاری خبر داد.

ثبت درخواست ۱۰۰ کارگر گالیکشی در سامانه بیکاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، فرماندار شهرستان گالیکش در گفتگویی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت برای جبران خسارات تعطیلی برخی از مشاغل در ایام شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان برای بخش‌های اقتصادی که در این مدت اخراج کارگران خود را نداشته‌اند، در نظر گرفته است.

وی با اشاره به شرایط دریافت بیمه بیکاری افزود: بیمه بیکاری باید دارای شرایطی باشد: نخست اینکه فرد دارای بیمه تامین اجتماعی و سه درصد حق بیمه بیکاری را واریز کرده و دارای کارفرما باشد.

میرزایی ادامه داد: همچنین بسیاری از مشاغل مثل کشاورزی، باغبانی، کارگران ساختمانی و غیره در این ایام مشمول این بیمه بیکاری نبوده و دولت از طریق اعطای تسهیلات و کارت اعتباری از این افراد حمایت می‌کند.

فرماندار گالیکش خاطرنشان کرد: استمهال ۳ ماهه بیمه کارفرمایان هم یکی از اقدامات مهم دولت است که برای حمایت از مشاغل زیان دیده در ایام کرونایی در نظر گرفته شده است؛ منتها این مهم نیز صرفا برای آن دسته از کارفرمایانی است که اخراج نیروی کار نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: اقساط تمامی تسهیلات اشتغالزایی کوچک و خانگی از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ماه سال جاری امهال شده و این تسهیلات به انتهای قرارداد تسهیلات انتقال داده می‌شود.

فرماندار گالیکش در پایان با بیان اینکه ۱۰۰ کارگر بیکار شده گالیکش در سامانه بیکاری ثبت شده اند؛ افزود: آن دسته از کارگرانی که به دلیل بیماری در ایام شیوع بیماری کرونا از حضور در حرفه و مشاغل خود بازمانده‌اند، می‌توانند با ارائه نسخه و تاییدیه پزشک خود از دریافت غرامت ایام بیماری بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار