بنی عقیل با اشاره به فعالیت مراکز انتقال خون گلستان در شب های ماه رمضان، گفت: مردم در ماه مبارک رمضان می توانند پس از صرف افطار برای اهدای خون مراجعه کنند.

​مراکز انتقال خون گلستان در شب های ماه رمضان فعال است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» در گفتگو با خبرنگاران ظاهار کرد: خوشبختانه مردم همیشه پای کار هستند، با توجه به شیوع کرونا در مقطعی میزان مراجعات برای اهدای خون با کاهش همراه بود اما در حال حاضر مراجعات به مراکز انتقال خون استان گلستان مطلوب است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان مراجعات روزانه مردم به مراکز انتقال خون کمتر می شود و مردم استان گلستان شب ها و پس از صرف افطار می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند تا در این زمینه در گلستان با کمبود مواجه نشویم.

 

وی تصریح کرد: در بدن انسان به ازای هر کیلوگرم وزن حدود 75 سی سی را خون تشکیل می دهد و فردی که 50 کیلوگرم وزن داشته باشد به ازای هر کیلوگرم وزن تنها 9 سی سی خون از وی گرفته می شود که در مجموع یک فرد 50 کیلوگرمی 450 سی سی خون را اهداء می کند.

 

بنی عقیل اضافه کرد: حجمی از خون که برای کمک به بیماران از هر فردی گرفته می شود مشکلی در اهداکننده خون ایجاد نمی کند و فرد اهداکننده می تواند با مصرف مایعات بلافاصله خون از دست رفته را جبران کند.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان از مردم خواست برای ایثار و نجات جان بیماران نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشند و تصریح کرد: وقتی در کشورمان فروشگاه ها نسبت به رعایت فاصله گذاری هوشمند ملزم می شوند طبیعی است که سخت گیری ها در سازمان انتقال خون بیشتر است.

 

وی تأکید کرد: به مردم اطمینان می دهیم در شرایط شیوع کرونا اهداکنندگان با رعایت کامل نکات بهداشتی و پیشگیرانه برای اهدای خون اقدام می کنند و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار