شهردار گنبدکاووس گفت: برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی در زمان بارش‌های شدید لایروبی رودخانه‌ها و سیل‌بند با اعتبار 74 میلیارد ریال در این شهر احداث می‌شود.

لایروبی رودخانه‌ها و سیل‌بند با اعتبار 74 میلیارد ریال در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور طعنه‌گنبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ و روزهای نخستین سال ۱۳۹۸ شاهد وقوع سیل در شهرستان گنبدکاووس بودیم که این سیل سبب خسارت‌هایی به تاسیسات شهری شد.
وی با اشاره به بارش‌های شدید هر ساله در تابستان در شرق گلستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی ناشی از بارش‌های شدید فصلی امسال لایروبی رودخانه‌ها و احداث سیل‌بند در دستور کار شهرداری قرار دارد.
شهردار گنبدکاووس ادامه داد: در این پروژه  رودخانه‌های «چهل‌چای» و «گرگانرود» لایروبی شده و با استفاده از دیوار حایل سیل‌بند احداث می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه «چهل‌چای» آغاز شده تا در فصل بارندگی و افزایش دبی آب رودخانه‌ها از سرریز شدن آب در معابر جلوگیری شده و از هرگونه خسارت احتمالی پیشگیری شود.
طعنه‌گنبدی اعتبار این پروژه را از محل دریافت خسارت سیل سال گذشته عنوان کرد و گفت: اعتبار این پروژه ۷۴ میلیارد ریال است که تماما از محل دریافت خسارت سیل در سال گذشته تامین می‌شود و دو سوم آن به صورت اسناد خزانه اسلامی و یک سوم آن نقدی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار