فرماندار گرگان گفت: اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد در گرگان فراهم می‌شود.

اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد در گرگان فراهم می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، محمد حمیدی ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گرگان اظهارکرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر کار چند وجهی است و ضمن این که دستگاه ها باید در این زمینه فعال باشند خود مردم هم باید کمک کنند.

وی افزود: اصناف، دستگاه ها و گروه های مختلف باید در امر آموزش وارد شده و با توجه به سرفصل های هر دستگاه، قدمی در مبارزه با مواد مخدر برداشته شود.

حمیدی با اشاره به این که ورزش و توجه به اماکن ورزشی راهی برای پیشگیری از روی آوردن جوانان به مواد مخدر است، ادامه داد: دهیاران از حداکثر فضاها برای ایجاد زمین های ورزشی استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد باید در بین دستگاه های متولی بهزیستی، فنی و حرفه ای، صمت و اداره تعاون همگرایی ایجاد شده و افرادی به عنوان پشتیبان این بهبودیافتگان معرفی شوند.

فرماندار گرگان اضافه کرد: پشتیبان با دریافت تسهیلات می توانند برای این افراد شغل ایجاد کرده و این عمل در روند ترک اعتیاد موثر خواهد بود.

حمیدی با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی برای ایجاد اشتغال، گفت: آموزش هایی در کمپ های گرگان داده شده و هم اکنون عده ای به کار مشغول شده اند.

وی با اشاره به این که فضای کمپ ماده ۱۶ در توسکستان پر شده، گفت: می توان از ظرفیت کمپ کارتن خواب ها در جرجان برای نگهداری این افراد استفاده کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار