با وجود آنکه سایه کرونا حتی در تاریکی شب های قدر جلوه گری می کند اما در چنین فضایی مردم مؤمن گلستان با تضرع ذکر «الهی العفو» و «الغوث» را در حسینیه دلها طنین انداز کردند.

نجوای «الهی العفو» گلستانی ها در آخرین شب قدر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان دستان نیازمندان معرفت به سوی پروردگار با نوای «الغوث الغوث» برافراشته شد و هر یک در تکاپوی آن بودند که از این شب های احیا دست خالی نمانند «سلام هی حتی مطلع الفجر».   

 

گرچه فضای استان هنوز آلوده به کرونا است و سایه کرونا حتی در تاریکی شب های قدر جلوه گری می کند اما در چنین فضایی مومنان چه در گوشه خانه و چه در حسینیه ها، مساجد و بقاع متبرکه با تضرع ذکر «الهی العفو» می خواندند.

 

کسانی هم که شرایط حضور در مراسم احیای شب قدر را نداشتند چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق تماس های تلفنی از معتکفان حرم الهی التماس دعا داشتند «یک دانه ز تسبیح نماز سحرت را آرام به نام من محتاج بینداز».

 

مفهوم «انا انزالناه فی الیه القدر» را هر مؤمنی که بیست و سوم رمضان به ریسمان الهی چنگ زده درک کرده است.

 

هنوز نوای «الهی العفوک العفوک العفوک» در ذهن مومنانی که قدر بیست و سومین شب رمضان را دانستند طنین انداز است و کسانی هم بودند که بلور شیشه ای گناه خود را در این شب به زمین زدند و مسیر دیگری را در راه و زندگی خود برگزیدند.

 

شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان دعای فرج معنای دیگری داشت و همه رو به سوی پروردگار خواهان فجر و گسترش عدالت جهانی شدند.

 

*ویروس استکبار مثل ویروس کرونا رو به اضمحلال است

حجت الاسلام «جعفر رعایتی»، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان در خصوص فضیلت شب قدر گفت: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان براساس آنچه که از روایت استنباط می شود احتمال زیاد شب قدر باشد.

 

وی تصریح کرد: اما ما نباید تنها به این شب بسنده کنیم و در اهل سنت شب بیست و هفتم و حتی بیست و پنجم رمضان را احیا می دارند و شب های دیگر دهه آخر ماه مبارک رمضان نیز حائز اهمیت است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه  در سپاه نینوا استان گلستان ابراز داشت: در شب قدر تمام مقدرات سال ما تعیین می شود و شب قدر می تواند بهترین مقدرات برای انسان ها نازل شود.

 

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه مسلمانان جهان دعای ظهور فرج امام عصر (عجل الله تعالی) در شب قدر را می خوانند،  ابراز امیدواری کرد: همانطور که روزی ویروس کرونا از بین می رود ویروس استکبار نیز از بین خواهد رفت و شاهد اضمحلال مستکبران جهانی خواهیم بود.

 

*استمداد مومنان از خداوند 

حجت الاسلام«روح الله سلیمانی فرد» نیز اظهار کرد: هدف روزه تقوا است و تقوا و خداپیشگی و پرهیز از گناهان از اهداف روزه داری ذکر شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: از ائمه معصوم (علیه السلام) سوال کردند بالاترین اعمال چیست و این بزرگواران فرمودند «ورع» که یک مرحله بالاتر از تقوا است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد متذکر شد: در دعای بیست و یکم ماه مبارک رمضان از از خدا استمداد طلبیدیم که خداوندا ما را از شر شیطان دور کند و این مهم دلها را برای احیای شب قدر فراهم می کند.

 

وی با بیان اینکه شیطان وجود دارد تا سره از ناسره جدا شود، متذکر شد: اگر تاریکی شب نباشد نور خورشید و مطلع روز را درک نمی کنیم و شیطان نیز باید باشد تا گوهر نورانی ما در کشاکش بلایا آزموده شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: از امیر المومینن علی (علیه السلام) سوال کردند که چگونه انسان می تواند همیشه ذاکر خداوند باشد و این امام همام فرمودند زمانی که انسان به گناهی رسید خدا را یاد کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد متذکر شد: اگر در برابر مصیبت و لقمه حرام به یاد خدا افتادیم و از شیطان دوری جستیم همواره ذکر خدا خواهیم بود.

 

*استمداد از خداوند برای افزایش سرمایه تقوا و خلوص نیت

حجت الاسلام «قاسم لیوانی» با بیان اینکه در شب قدر شیطان و ابلیس به زنجیر کشیده شدند، اظهار کرد: در قرآن کریم تاکید شده است که شب قدر بیش از یک هزار ماه ارزشمند است و این مهم بزرگی این شب را نشان می دهد.

 

امام جمعه موقت گرگان متذکر شد: خداوند قرآن را در شب قدر نازل کرده است و اکثر علمای شیعه شب 23 ماه مبارک رمضان را به عنوان شب قدر می دانند.

 

آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز اعتقاد دارد که مهمترین دعای ما در شب های ماه مبارک رمضان این است که ایمان را در دلهای مومنان زیاد شود و خداوند بصیرت دینی و آگهی دینی ما را افزایش دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان متذکر شد: تقوا و خلوص نیت سرمایه های بزرگ انسان به شمار می رود و باید از خداوند متعال درخواست کنیم که این سرمایه ها را برای ما بیشتر کند.

 

پرونده احیای شب قدر در  بیست و سومین روز ماه مباره رمضان بسته شد، در استان گلستان نیز اماکن متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه پذیرای مومنان و روزه داران بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار