دولو گفت: میزان مرگ و میر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با رشد ۱۰ درصدی رو به رو بود.

افزایش ۱۰ درصدی مرگ و میر در استان گلستان/ ۵۸ درصد مرگ و میر مربوط به سنین بالای ۶۰ سال است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابوبکر دولو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در سال گذشته نسبت به سال 97 شاهد افزایش 10 درصدی میزان ثبت وفات در استان گلستان بودیم.

 

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته در میزان ثبت فوت آمارها در همه شهرستان ها به جز گمیشان افزایشی بود.

 

دولو با بیان اینکه وفات در شهرستان گمیشان  1.6 درصد رشد منفی نسبت به سال گذشته داشته است، افزود: بیشترین میزان درصد تغییر در میزان افزایش وفات در استان گلستان مربوط به شهرستان های کردکوی با 25.2 درصد و شهرستان مراوه تپه نسبت به سال گذشته 22.4 درصد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: شاخص کشوری درصد ثبت در مهلت واقعه وفات برای استان گلستان 96  درصد تعیین شده است که درصد عملکرد استان  97.97 به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان یادآور شد: در سال 98 به ازای 125 مرد فوت شده 100 زن در استان فوت کردند و بیشترین میزان مرگ و میر در مردان در شهرستان آزادشهر، گنبدکاووس و رامیان است.

 

دولو بیان کرد: به ازای فوت هر 142.4 نفر مرد در شهرستان آزادشهر 100 و به ازای فوت هر  136.1 مرد در گنبدکاووس ۱۰۰ زن فوت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستان های کردکوی، گمیشان و علی آباد کتول کمترین میزان مرگ و میر مردان نسبت به زنان را شاهد هستیم.

 

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان بیان کرد: سهـم فوت ثبـت شـده در جمعیت شهری 54.2 درصد و  روستایی  45.4 درصد است و همچنین نسبت مرگ و میر مردان به زنان 55.1 درصد به 44.6 درصد در سال گذشته گزارش شده است.

 

دولو خاطرنشان کرد: بیشترین سهم فوت شدگان (برحسب سن) مروبط به رده  سنی 80 تا84 سال با سهم 10.4 درصد است و همچنین 58.1 درصد از مرگ و میر در استان گلستان برای رده های سنی 60 تا 89 سال در سال 98 گزارش شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار