نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم گفت: با پیگیری‌های انجام شده و اعلام استاندار گلستان، با هدف کاهش مشکلات کشاورزان استان بخشی از محصول کشاورزان از هفته آینده به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

مشکلات سیب‌زمینی‌کاران گلستانی برطرف می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای برطرف شدن مشکلات کشاورزان برای فروش محصول سیب‌زمینی اظهار داشت: با پیگیری انجام شده و قول استاندار گلستان برای برطرف کردن مشکلات کشاورزان، سیب زمینی تولیدی در استان از اوایل هفته آینده به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم افزود: چند سالی است برداشت سیب زمینی به معضلی برای کشاورزان گلستانی تبدیل شده و برای رفع این معضل نشستی با استاندار و مدیرکل گمرک داشتیم.

منتظری ادامه داد: همچنین گفت‌وگویی با رئیس اتاق بازرگانی داشتیم تا بخشی از محصول سیب زمینی استان به کشورهای هدف ارسال شود و مشکل حمل و نقل هم در حال برطرف شدن است تا بخشی از دغدغه‌های تولیدکنندگان سیب زمینی در استان را با صادرات به استان‌های همجوار کاهش دهیم.

وی ادامه داد: نکته مهمی که کارشناسان هم روی آن تاکید دارند پرهیز از عجله در برداشت سیب زمینی است زیرا در صورت زود برداشت کردن این محصول با قیمت خوبی به فروش نمی‌رسد و دپو می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید با حمایت از تولیدات، موانع را از پیش‌روی کشاورزان برداریم گفت: مذاکراتی با صنایع مرتبط با کشت سیب زمینی هم انجام دادیم تا این محصول را خریداری کنند، البته این دو مورد صنایع تبدیلی سهم تعیین کننده‌ای ندارند اما در کاهش آلام و دغدغه‌های کشاورزان موثر خواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار