طبیبی گفت: چهار درصد از فوتی های سال ۹۸ حوادث ترافیکی استان گلستان مربوط به راکبان دوچرخه بوده است.

راکبان دوچرخه ۴ درصد فوتی های حوادث ترافیکی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد طبیبی» شامگاه امروز(شنبه 10 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 39 درصد از آمار تصادفات استان گلستان در سال 98 به موتورسیکلت سواران اختصاص داشت و 75 درصد علت فوت موتورسواران فقدان کلاه ایمنی بوده است.

 

رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان، استفاده از کلاه ایمنی را برای موتورسیکلت سواران ضروری خواند و افزود: متأسفانه بخشی دیگر از فوتی های ناشی از تصادفات سال 98 در گلستان عابران پیاده بودند.

 

وی با بیان اینکه رانندگان هنگام رانندگی توجه کافی به جلو داشته باشند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند، بیان کرد: امروز تلفن همراه یکی از علل بروز حوادث ترافیکی است و می طلبد رانندگان هنگام رانندگی ضمن توجه به جلو از استفاده از تلفن همراه بپرهیزند.

 

طبیبی متذکر شد: 23 درصد علت فوتی ها را راننده و سرنشین خودرو تشکیل می دهند و این مهم به نبستن کمربندی ایمنی، خواب آلودگی و فعال نبودن کیسه هوا مرتبط است.

 

رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان با بیان اینکه چهار درصد از فوتی های سال 98 حوادث ترافیکی استان گلستان مربوط به راکبان دوچرخه بوده است، بیان کرد: در این زمینه نقش والدین در آموزش فرزندان حائز اهمیت است، ضمن آنکه والدین از تردد فرزندان خود با دوچرخه در شب و در محیط های خطرناک جلوگیری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار