مدیرکل هواشناسی گلستان:

داداشی گفت: پیش بینی بلند مدت هواشناسی نشان می دهد هوای استان گلستان در تابستان امسال یک تا یک و نیم درجه گرمتر از میانگین ۳۰ سال گذشته خواهد بود.

هوای گلستان در تابستان امسال گرمتر می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان در گرگان گفت: پیش بینی های میان مدت هواشناسی از 15 رو به بالا است و برای برنامه ریزی هایی است که بتوان تا یک ماه آینده انجام داد اما موضوع مهم پیش بینی بلندمدت ما است که بیشتر به کار مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی و اقتصاد می آید، برای مثال در بلندمدت پیش بینی می شود در تابستان امسال افزایش دما را خواهیم داشت و این افزایش دما با میانگین 30 سال گذشته اختلاف یک تا یک و نیم درجه دارد.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: وقتی پیش بینی بلندمدت را اعلام می کنیم مسئولان در حوزه آب، کشاورزی و دیگر بخش ها برنامه ریزی می کنند.

 

وی افزود: استان گلستان قطب کشاورزی است و یکی از پیش بینی های هواشناسی برای بخش کشاورزی است.

 

داداشی تصریح کرد: در استان گلستان هر یکشنبه و چهارشنبه گفتگوی هواشناسی و کشاورزی داریم و اطلاعات هواشناسی لازم در این بخش به جامعه هدف ارائه می شود.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان یادآور شد: توسعه هواشناسی کاربردی طی سال های اخیر در استان گلستان مورد توجه ما قرار گرفته و در این راستا به طور مستقیم با کاربر نیز ارتباط برقرار کردیم و کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی در کانال موردنظر در فضای مجازی عضو می شوند و اطلاعات هواشناسی را به صورت روزانه دریافت می کنند.

 

وی از وجود 10 ایستگاه سینوپتیک در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: با استفاده از این ایستگاه ها اطلاعات هواشناسی در هر ساعت اندازه گیری و گزارش می شود.

 

داداشی بیان کرد: تلفن گویای 134 برای اطلاع از آخرین وضعیت هواشناسی در اختیار مردم قرار داشت اما به دلیل ترافیک بالا، خطوط تلفن پاسخ به تمامی تماس ها میسر نبود لذا سامانه 134 هواشناسی با 60 خط جدید در استان گلستان راه اندازی شده است.

 

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تأکید کرد: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۳۴ از پیش بینی های هواشناسی مطلع شوند، از طرفی کانال های هواشناسی در فضای مجازی و سایت هواشناسی استان گلستان برای مردم در دسترس است، همچنین در صورت وقوع حادثه، اخبار را از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم می رسانیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار