رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با تغییراتی که در بافت تاریخی گرگان اعمال می‌شود باید اجرای پارکینگ را در این مسیر پیگیری کنیم.

لزوم ایجاد پارکینگ محله‌ای با اعمال تغییرات در بافت تاریخی گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ سید محمد مرتضوی اظهار کرد: طبیعتاً در این نقاط به علت افزایش تردد، باید پارکینگ احداث شده و سازمان حمل و نقل شهرداری هم پیگیر آن است.

مرتضوی بیان کرد: در برخی از مسیرها پارکینگ درآمد چندانی نداشته، بنابراین بخش خصوصی هم وارد نمی‌شود اما در نقاطی که پروژه جدید تعریف شده، برای احداث پارکینگ جاذبه ایجاد می‌شود.

مرتضوی با تأکید بر اینکه می‌توان در بافت تاریخی پارکینگ‌هایی در شعاع های نزدیک ایجاد کرد، بیان کرد: اگر پارکینگ استاندارد با تمام ضوابط احداث شود به دلیل اینکه در این مسیر کوچه‌ها تنگ و کم عرض است، مردم از آن استقبال می کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص کمبود پارکینگ در برخی از نقاط، اظهارکرد: در پروژه‌های شهری و همچنین در مسیرهایی که بازگشایی می شود، شهرداری پارکینگ‌های با ظرفیت بالا پیش‌بینی می‌کند اما در جاهایی از سطح شهر که از گذشته دچار مشکل بوده و شهرداری هم در آنجا عرصه ندارد، باید نیازها را با مشارکت بخش خصوصی برطرف کرد.

طبق گفته مرتضوی ظرفیت پارکینگ پروژه شهربازی ۵۰۰ و ظرفیت پارکینگ بازار موزه هزار و ۳۰۰ خودرو است.

وی تصریح کرد: امروز ممکن است در برخی از نقاط مشکل پارکینگ نداشته باشیم چون فضا توسط بخش خصوصی فراهم شده اما به محض اینکه تغییر کاربری در این بخش‌ها روی دهد، شهر با مشکل روبه‌رو می‌شود لذا باید ایجاد پارکینگ محله را جدی‌تر دنبال کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار