رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که فرهنگسرای گرگان با لایحه جدید در شورا تصویب شد، گفت: این پروژه تا پایان مرداد به بهره برداری می رسد.

فرهنگسرای گرگان تا پایان مرداد به بهره برداری می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: پروژه فرهنگسرای گرگان که در کمربندی واقع شده تا مردادماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه در سال اول شورای کنونی (۹۶) مطرح و به دلایلی با تأخیر در فرمانداری واصل شد و همین امر سبب شده که بازه زمانی بیش از دو ساله از لایحه گذشته و امسال با لایحه جدید در شورا و فرمانداری مصوب شود.

مرتضوی با اشاره به اختلافات با پیمانکار، گفت: در آن زمان بحث اختلافات مالی با پیمانکار و شهرداری مطرح و پیمانکار اقداماتی انجام داده بود که آن ها به صورت لایحه در شورا به تأیید نرسیده بود.

وی ادامه داد: انجام اقداماتی در تأسیسات پروژه، بار مالی پروژه را بیشتر کرد و صورت وضعیت آن هم به شورا نیامده بود و این ها سبب شد که این پروژه در آن زمان به تصویب نرسد.

مرتضوی اضافه کرد: اما این مسائل قابل مدیریت بود و ما باید تلاش می کردیم که کار را با صرف هزینه های بهتر و مناسب تر در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی تأکید کرد: در این مدت شاهد افزایش قیمت ها بودیم و این افزایش قیمت ها به علاوه اقداماتی که از آن زمان باقی مانده بود، سبب شد که ما امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه فرهنگسرا اختصاص دهیم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: طبیعتاً اگر در همان زمان (سال ۹۶) وقت بیشتری بر روی این موضوع می گذاشتیم و با پیمانکار به توافق می رسیدیم بخش قابل ملاحظه ای از این هزینه ها را پرداخت نمی کردیم.

مرتضوی بدون اشاره به مبلغ اختلافی در آن زمان، بیان کرد: بنده در سال ۹۶ به آن لایحه رأی داده و اعضا باید اختلافات این پروژه را مدیریت می کردند تا در پیچ و خم اداری نیفتد.

وی افزود: اگر این پروژه دو سال پیش راه اندازی می شد طی این مدت می توانست درآمد بیشتری را نصیب شهر کند.

مرتضوی تصریح کرد: در پروژه های شهری باید ملاحظاتی را در خدمات رسانی بیشتر به مردم در نظر گرفته و اگر اختلافاتی این چنینی با پیمانکار وجود دارد باید در حل و فصل این اختلافات همه توان خود را به کار گیریم.

وی با بیان این که در این پروژه ۱۳ هزار مترمربع فضاهای خدماتی و تجارتی تعریف شده، گفت که شهروندان خدمات فرهنگی در ابعاد مختلف و با کیفیت عالی تری را از فرهنگسرا دریافت خواهند کرد و بخشی از آن هم به فضاهای تجاری اختصاص داده خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار